برگزاری کنفرانس اقتصاد اقلیم کردستان در واشنگتن

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کنفرانس اقتصاد اقلیم کردستان، در شهر واشنگتن و با حضور هیئتی از دولت اقلیم کردستان و شماری از شرکت ها و سرمایه گذاران آمریکایی، به منظور آغاز مشارکت آنان در اقتصاد اقلیم، برگزار شد.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی کردستان 24 گزارش داد که کنفرانس اقتصاد اقلیم کردستان در واشنگتن برگزار شده و هدف از آن، ایجاد هماهنگی و جذب شرکت ها و سرمایه گذاران آمریکایی و زمینه سازی آغاز و گسترش فعالیت آن ها در اقلیم کردستان اعلام شده است.

بیان سامی عبدالرحمن نماینده دولت اقلیم کردستان در واشنگتن در این خصوص اعلام کرد که شماری از نمایندگان آمریکا در دیگر کشورها و شرکت ها و سرمایه داران بزرگ آمریکایی و هیئتی از دولت اقلیم کردستان، در این کنفرانس شرکت کرده اند و برگزاری کنفرانس مذکور اولین قدم برای زمینه سازی حضور این شرکت ها و سرمایه گذاری و فعالیت آن ها در اقلیم کردستان است.

وی افزود که برای نیل به این هدف، باید شمار بیشتری از هیئت های اقلیم کردستان به آمریکا سفر کرده و مقدمات سفر هیئت های آمریکایی به اقلیم نیز فراهم شود

همچنین عبدالله احمد مسئول نمایشگاه بین‌المللی اربیل نیز که در این کنفرانس حضور داشت، گفت که هیئت اقلیم از شرکت های آمریکایی درخواست کرده که به منظور ایجاد پل ارتباطی با اقتصاد اقلیم کردستان نمایشگاه دائمی ویژه خود را در اقلیم برپا کنند.

در همین حال ساشا توپریچ محقق و استاد دانشگاه آمریکایی که در این کنفرانس حضور داشت، وجود فساد اقتصادی در عراق و اقلیم را مانع بزرگی برای فعالیت شرکت های آمریکایی دانست و به کردستان 24 گفت که وجود فساد و اختلاس های بزرگ مالی موجب مشکلات بسیار برای مردم عراق شده، اما در این کشور به جای حل این مشکلات و تلاش برای بهبود معیشت مردم، همه طرف ها سرگرم اختلافات طایفی و قومی هستند.

کد خبر 62082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha