همایش جامعه بزرگ کار و تلاش استان ایلام برگزار شد

سرویس ایلام – در سالن فنی و حرفه‌ای ایلام همایش بزرگ جامعه کار و تولید به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و از کارگران نجات یافته از مواد مخدر و فعالان مبارزه در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در این همایش گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می‌ شود.

شکراله شیرخانی افزود: جامعه ای که باید محصول تلاش، کار و تولید باشد به دلیل عدم آگاهی از عواقب این رفتار با چنین آفتی مواجه است و باعث آسیب جدی به جوانان شده است.

وی یادآور شد: با هم افزایی، تدبیر، اندیشه و تلاش باید این آسیب را کنترل کرد و با ارتقا سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان مقدم بداریم.

مهندس شیرخانی تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه باید همه اقشار جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند و راه‌های توسعه اقتصادی اجرایی شود که این خود بهترین عامل در جلوگیری از شیوع بیماری اعتیاد در نسل جوان است.

در این همایش بر برنامه ریزی جهت کاهش تنش کارگران در محیط های پر استرس شغلی، توانمند سازی کارگران از طریق برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی، جدا سازی کارگران معتاد از کارگران سالم و برنامه ریزی جهت ترک اعتیاد با همکاری کارفرمایان، تأکید شد.

در پایان از کارگران بهبود یافته مراکز تولیدی استان و فعالین حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر به عمل آمد.

به گزارش کردپرس، استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 585 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 11 هزار نفر از این تعداد به مواد مخدر اعتیاد دارند.

کد خبر 62087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha