مذاکره اردوغان و باغچلی بر سر لغو وضعیت اضطراری در ترکیه

سرویس ترکیه - دولت باغچلی در دیدار با رجب طیب اردوغان طرح لغو وضعیت اضطراری اردوغان را به شرط اتخاذ تدابیر و اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از لطمه به مبارزه با گروه های تروریستی به خصوص مبارزه با جماعت گولن قبول کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شرایطی با دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرده است که یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار، بررسی وضعیت اضطراری بوده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که پیش از برگزاری انتخابات 24 ژوئن بر لغو وضعیت اضطراری کشور تاکید و عنوان کرده بود «در صورت انتخاب مجددش وضعیت اضطراری را لغو خواهد کرد» با دولت باغچلی که معتقد است «وضعیت اضطراری باید تا اتمام کامل مبارزه با گروه های تروریستی ادامه داشته باشد» دور میز مذاکرات نشسته و در خصوص این مسئله مهم مذاکره کرده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دولت باغچلی در این دیدار طرح لغو وضعیت اضطراری رجب طیب اردوغان را به شرط اتخاذ تدابیرلازم و اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از لطمه به مبارزه با گروه های تروریستی به خصوص مبارزه با جماعت گولن قبول کرده است.

بعد از این دیدار محافل سیاسی ترکیه از تقویت احتمال لغو وضعیت اضطراری در ترکیه خبر می دهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 62102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha