هنرمندان کردستانی در اقلیم کردستان عراق کارناوال شادی راه می اندازند

سرویس کردستان- جمعی از هنرمندان استان کردستان در قالب کاروانی با عنوان کارناوال «به زم و شایی» در راستای اجرای برنامه های هنری و توسعه مرادوات فرهنگی امروز سنندج را به مقصد اقلیم کردستان عراق ترک کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در بدرقه این کاروان فرهنگی گفت: اعزام کارناوال به زم و شایی در راستای توسعه مراودات فرهنگی بین دو کشور و رایزنی در خصوص برگزاری هفته فرهنگی در اقلیم کردستان عراق انجام شد.

جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه این کاروان شامل 20 نفر از هنرمندان گروه نمایش طنز، موسیقی سنتی و شعبده بازی است که به سرپرستی کورش احمدی، رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اقلیم کردستان عراق عزیمت کردند، افزود: هنرمندانی همچون کامبیز اسدی، علاالدین نباتی، فرید رحیمی. فواد پیشوا، فراز معروفی، اسعد ورمزیار، زاهد کریمی، عدنان قوامی، اسعد فریدی، ایرج زبردست و... این کاروان فرهنگی را همراهی می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق این هنرمندان به مدت یک هفته به اجرای برنامه های شاد و فرهنگی خواهند پرداخت، گفت: نمایشگاه عکسی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان کردستان هم در اقلیم کردستان عراق همزمان با این برنامه برپا می شود.

قلعه شاخانی با بیان اینکه، توسعه اقتصاد هنر و افزایش مراودات فرهنگی از جمله اهدافی است که در این سفر دنبال می شود، گفت: مراودات فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه پیگیری شده است و امیدواریم در سال جاری شاهد برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق باشیم.

کد خبر 62112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha