گزارشی از وجود شکنجه در زندان‌های اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک سازمان مردم نهاد اقلیم کردستان به کمک سازمانی خارجی گزارشی را مورد شکنجه 427 تن در زندان های اقلیم کردستان منتشر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از ان. آر. تی، سازمان حقوق بشری وچان در اقلیم کردستان با همکاری سازمان بین‌المللی هاردلاند، اقدام به انجام تحقیقی در زندان های اقلیم کردستان در مورد موارد نقض حقوق بشر و شکنجه زندانیان اقلیم کردستان کردند.

از مجموع 786 زندانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، 427 تن اعلام کردند که در زمان زندانی شدن، تحت شکنجه قرار گرفته اند و بیشتر این شکنجه ها نیز از سوی نیروهای پلیس و امنیت و نیز نگهبانان زندان صورت گرفته است.

همچنین نتایج این تحقیق مشخص می سازد که شکنجه ها عمدتاً در زندان های مخصوص بزرگ‌سالان و نوجوانان اربیل، سلیمانیه و دهوک روی داده است.

اعضای کمیسیون حقوق بشر پارلمان کردستان نیز به وجود زندان های مخفی در اقلیم کردستان، به دلیل فعالیت نهادهایی امنیتی ویژه احزاب قدرتمند اشاره می کنند که این کمیسیون اجازه دسترسی به این زندان ها را ندارد.

این در حالی است که عراق و اقلیم کردستان سال گذشته پیمان نامه منع شکنجه و دیگر انواع آزارهای ضد حقوق بشری سازمان ملل را امضا کرده اند، اما هیچ اقدامی برای اجرای این پیمان نامه در عراق و اقلیم انجام نشده است.

کد خبر 62114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha