ضرورت آموزش مناسک حج به زائران حج تمتع

سرویس کردستان- مدیرکل حج و زیارت کردستان با اشاره با بالاتر بودن میانگین سنی زائران حج تمتع استان کردستان نسبت به میانگین کشوری، گفت: ضروری است مناسک حج به این زائران قبل از اعزام آموزش داده شود.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در همایش متمرکز آموزشی- توجیهی زائران حج تمتع شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج با بیان اینکه میانگین سنی زائران حج تمتع امسال استان 62 سال بوده در حالی که میانگین کشوری سن زائران 56 سال است، گفت: زائران استان در این حوزه کم تجربه هم هستند بنابراین باید با آمادگی کامل برای این سفر معنوی آماده شوند.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزش لازم برای توجیه زائران و آشنایی آنان با مناسک توسط عوامل اجرایی انجام شده است، گفت: در این همایش نیز آموزش های لازم مناسک حج و قوانین سیاسی کشور مقصد آموزش داده می شود.

مدیرکل حج و زیارت کردستان ترویج فرهنگ حج و زیارت در جامعه، آشنایی هر چه بیشتر زائران با مناسک حج و آمادگی روحی و روانی آنان و ایجاد فضای اتحاد وهمدلی میان زائران، عوامل اجرایی و اقشار جامعه و توجه هر چه بیشتر به ابعاد سیاسی و اجتماعی حج را از اهداف اصلی این همایش اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امسال تلاش شده که حجی باشکوه و عزتمند داشته باشیم گفت: امسال یک هزار و 925 زائر از استان در قالب 14 کاروان برای بجای آوردن مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می شوند.

ناظمی جلال با اشاره به اینکه970 نفر از زائران استان را آقایان و 953 نفر را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت:ایستگاه پروازی زائران استان فرودگاه همدان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اولین پرواز زائران بیت الله الحرام 27 تیرماه امسال از تهران به مدینه انجام می شود، گفت: زائران استان کردستان مدینه بعد هستند واعزام کاروان های ما در استان از 10 مرداد ماه به بعد و به مقصد جده خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: هم اکنون در حال اخذ ویزا برای زائران هستیم و با هماهنگی های انجام شده 2 هتل در مکه برای اسکان و استقرار زائران کردستان اختصاص پیدا کرده است.

وی از حجاج خواست وقت خود را در بازارهای عربستان تلف نکنند و در راستای شعار سال و لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب سوغاتی های خود را از استان و شهر خود تهیه کنند. در ادامه این همایش مناسک حج بصورت نمادین به زائران شرکت کننده در این همایش آموزش داده شد.

کد خبر 62117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha