دلالی در تأمین بار کامیون داران موجب تبعیض شده است

سرویس ایلام - رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران و نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دلالی در حوزه تأمین بار منجر به تبعیض میان رانندگان شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده از ایجاد سامانه ثبت بار در سیستم حمل و نقل خبر داد و گفت: برای حذف دلالی در تقسیم بار پیشنهاد راه اندازی این سیستم به دولت داده شده است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مشکل کامیون داران در کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست های مستمر با حضور مسئولان مربوطه اعم از وزارتخانه های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین صنعت، معدن و تجارت به مطالبات این قشر رسیدگی شده است.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین مطالبات کامیون داران دلالی در حوزه تامین بار است، افزود: در جلسه ای که با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد توافق بر ایجاد سامانه ثبت و ضبط بار صورت گرفت.

دلالی در حوزه تامین بار منجر به تبعیض میان رانندگان شده است

وی با تاکید بر اینکه دلالی در حوزه تامین بار منجر به تبعیض میان رانندگان شده است، تصریح کرد: با ایجاد سامانه مذکور بسیاری از دلالی ها در این حوزه از بین رفته و تقسیم بار میان کامیون داران با عدالت بیشتری صورت می گیرد.

کاظم زاده با بیان اینکه سازمان راهداری بر نحوه اجرای سامانه مذکور نظارت خواهد داشت، افزود: با ثبت الکترونیکی موضوعات مرتبط با کامیون داران زد و بند در این حوزه از بین خواهد رفت.

فرصت دو هفته ای مجلس به سازمان راهداری برای ایجاد سامانه ثبت و ضبط بار

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فرصت دو هفته ای به سازمان راهداری برای ایجاد این سامانه با استفاده از نظرات انجمن های موجود در حوزه کامیون داران داده شده است، تصریح کرد: مجلس هفته آینده به موضوع اجرای این سامانه و عملکرد آن خواهد پرداخت.

وی همچنین از رسیدگی به سایر مطالبات کامیون داران در کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: به طور حتم در یک پروسه مشخص همه مطالبات کامیون داران در تعاملی با وزارتخانه های مرتبط با این مهم برطرف خواهد شد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با ایجاد سامانه مذکور دیگر بارنامه صوری نیز صادر نخواهد شد، از این رو اطلاعات دقیقی از میزان مراودات تجاری کشور نیز در دست خواهد بود.

کد خبر 62730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha