برنامه داناگاز امارات برای توسعه میادین گازی اقلیم کردستان

سرویس جهان- شرکت داناگاز امارات و شرکای آن بعد از رفع اختلافات با دولت اقلیم کردستان، تصمیم گرفته اند با اجرای برنامه توسعه میادین گازی، میزان استحصال گاز طبیعی و میعانات گازی را افزایش دهند.

به گزارش کردپرس، پاتریک اولمن، مدیر عامل شرکت داناگاز امارات در مورد تلاش این شرکت برای توسعه میادین گاز اقلیم کردستان به سایت آپ استریم گفت: برنامه توسعه شامل دو مرحله است: مرحله اول افزایش تولید گاز طبیعی از میادین گازی اقلیم کردستان به 250 میلیون فوت مکعب در روز و مرحله دوم بهینه سازی دومیدان گازی در اقلیم کردستان.

داناگاز و شرکای این شرکت شامل OMV اتریش، MOL مجارستان و کرسنت پترولیوم امارات متحده عربی قصد دارند با توسعه میادین گازی خورمور و چمچمال میزان تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان را از سطح کنونی 300 میلیون مترمکعب فعلی به 900 میلیون متر مکعب افزایش دهند.

در طرح توسعه میادین گازی اقلیم کردستان همچنین پیش بینی شده میزان تولید میعانات گازی هم تا 20000 بشکه در روز افزایش پیدا کند.

آلمن افزود: مرحله اول اجرای طرح توسعه میادین گازی اقلیم کردستان تا سال 2020 اجرا می شود و مرحله بعدی یک سال بعد اجرایی خواهد شد.

فاز اول طرح بهینه سازی میادین گازی هم اکنون آغاز شده و انتظار می رود تا سه ماه سوم سال 2016 تولید را به میزان 80 میلیون متر مکعب گاز طبیعی افزایش دهد.

این طرحها بعد از موافقت دولت اقلیم کردستان به پرداخت یک میلیارد دلار به شرکت داناگاز و رفع اختلاف با این شرکت و پرداخت حق العملکاری این شرکت ها در ماه های اخیر اجرا می شوند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 62899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha