موافقت حزب دمکرات با تصدی دوباره منصب ریاست‌جمهوری عراق توسط اتحادیه میهنی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک منبع آگاه از توافق دو حزب حاکم در اقلیم کردستان بر سر نامزدی یکی از اعضای اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری عراق و مطرح شدن نام چند نفر برای تصدی این منصب خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک منبع آگاه ظهر امروز (سه شنبه) در گفت و گو با الغدپرس اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان به عنوان احزاب حاکم در اقلیم کردستان از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در اواسط ماه مه گذشته تاکنون چندین نشست محرمانه برگزار کرده و بر سر موضوعات راهبردی و مهم مرتبط با مسائل میان خود طی چهار سال آینده به توافق رسیدند.

به گفته این منبع که نام وی فاش نشده، با وجود آن که مسئله ریاست جمهوری عراق در نشست های رسمی دو حزب حاکم در اقلیم کردستان مورد بررسی قرار نگرفته و چیزی در این باره به رسانه ها اعلام نشده، حزب دمکرات با تصدی دوباره این منصب از سوی اتحادیه میهنی موافقت کرده اما برای این کار چند شرط گذاشته که مورد پذیرش اتحادیه قرار گرفته است.

منبع مذکور در این باره تاکید کرد که حزب دمکرات سه تن از رهبران اتحادیه میهنی یعنی عدنان مفتی، عضو دفتر سیاسی این حزب، بیگرد طالبانی، دبیر پارلمان اقلیم کردستان و فؤاد معصوم، رئیس جمهوری کنونی عراق را به عنوان نامزدهای تصدی این پست در چهار سال آینده پیشنهاد کرده است.

با این حال اتحادیه میهنی به گفته این منبع قصد دارد لطیف عبدالرشید، وزیر پیشین منابع آب عراق و باجناق جلال طالبانی، رئیس جمهور فقید این کشور یا محمد صابر، دانشمند فیزیک هسته ای و از رهبران شورای مرکزی اتحادیه را نامزد ریاست جمهوری کند.

کد خبر 63120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha