دی ان او نروژ از تصویه منظم پرداخت ها توسط اقلیم کردستان خبر داد

سرویس جهان- شرکت نفتی دی ان او نروژ اعلام کرد بابت تصویه دستمزد ماه آوریل 2018، بیش از 60 میلیون دلار از دولت اقلیم کردستان دریافت کرده است.

به گزارش کردپرس، شرکت نفتی دی ان او نروژ که عمده فعالیت آن استخراج نفت خام در منطقه تاوگه و پیشخاپور اقلیم کردستان است از دریافت بیش از 62 میلیون دلار دستمزد ماه آوریل خود خبر داد.

بر اساس گزارش شرکت دی ان او نروژ، این پول از فروش نفت خام دو میدان تاوگه و پیش خاپور در بازراهای بین المللی به دست آمده و اقلیم کردستان دستمزد شرکت را از آن پرداخت کرده است. 75 درصد سهام میدان تاوگه و پیش خاپور در اختیار شرکت دی ا او است.

این شرکت علاوه بر مبلغ فوق، مبلغ 5.41 میلیون دلار سود خالص فروش نفت خام در این میدان را نیز دریافت کرده است که بر اساس توافق ماه آگوست گذشته شرکت دی ان او با دولت اقلیم کردستان بابت تصویه حساب های قبلی پرداخت شده است.

شرکت دی ان او هفته گذشته اعلام کرد به دنبال توسعه میدان نفتی پیش خاپور و تاوگه است که با احداث 10 چاه نفتی در سال های آینده قصد دارد میزان تولید نفت را در این میادین به چند برابر افزایش دهد. نتایج آزمایش های زلزله نگاری و زمین شناختی در این میادین مدیران شرکت را به افزایش میزان نفت خام در این مناطق امیدوار کرده است.

از سال 2009 بیش از 50 شرکت نفتی خارجی برای استخراج نفت و گاز طبیعی وارد اقلیم کردستان شده اند. چند شرکت بزرگ نفتی آمریکایی نیز مانند اکسون موبیل و شورون قراردادهای طولانی مدت با دولت اقلیم کردستان امضا کرده اند.

در حال حاضر عمده فعالیت نفتی و گازی در اقلیم کردستان مربوط به شرکت های جنل انرژی، روس نفت روسیه، گازپروم، دی ان او نروژ و داناگاز امارات متحده عربی است.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 63353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha