شورای اقتصادی مشترک عربستان و اقلیم کردستان تشکیل می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان سفر هیئت بازرگانی عربستان به اقلیم کردستان را یک گام مهم برشمرده و تاکید کرد که اقتصاد می تواند در گسترش روابط دو طرف سهیم باشد.

به گزارش کردپرس، عارف رشدی، مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز ضمن تاکید بر این که سفر هیئت بازرگانی عربستان سعودی به اقلیم کردستان با هدف تحکیم روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو طرف، یک گام مهم در راستای توسعه اقتصاد اقلیم به شمار می آید، اعلام کرد که قرار است یک شورای اقتصادی مشترک میان ریاض و اربیل و با هدف گسترش همکاری دوجانبه تشکیل شود.

به گفته رشدی، اوضاع امنیتی باثبات و فضای سرمایه گذاری موجود در اقلیم کردستان باعث تشویق سرمایه داران و شرکت ها برای راه اندازی پروژه های مختلف می شود و این وضعیت در توسعه اقتصادی اقلیم سهیم است.

مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان با بیان این که عربستان در منطقه از ثقل و تاثیرگذاری در زمینه های مختلف برخوردار است، خاطر نشان ساخت که روابط اقتصادی می تواند در توسعه روابط سیاسی میان ریاض و اربیل سهیم باشد و عربستان را به گذرگاه دیگری میان اقلیم کردستان و کشورهای عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل کند.

یادآور می شود که یک هیئت متشکل از مسئولان و سرمایه گذاران سعودی دوشنبه گذشته با فرمان شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور راهی شهر اربیل شدند جایی که در دیدار با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان برای سرمایه گذاری در اقلیم ابراز تمایل کرده و روز گذشته نیز در اجلاس بازرگانی مشترک دو طرف حضور یافتند.

کد خبر 73581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha