مهمترین تحولات روز چهارشنبه 3/5/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 3 مرداد 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • قانون 25 ماده ای مبارزه با ترور به تصویب پارلمان ترکیه رسید

پارلمان ترکیه که در حال بررسی قانون 25 ماده ای مبارزه با ترور بعد از دوران لغو وضعیت اضطراری بود، بعد از 2 روز کاری این قانون ارائه شده از سوی دولت ترکیه را به طور کامل به تصویب رسانده است.

  • حمایت کامل اردوغان از روابط ترکیه با ایران: اگر روابط خود را با ایران قطع کنیم چه کسی در زمستان کشور من را گرم خواهد کرد؟!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به آفریقای جنوبی در فرودگاه عسن بوغای آنکارا در گفتگو با خبرنگاران در اظهاراتی با حمایت کامل خود از تداوم روابط خود با ایران عنوان کرده است: ما اگر محصولاتی را که نیاز داریم از ایران دریافت نکنیم در طول زمستان کشور من را چه کسی گرم خواهد کرد؟

  • مشاوران ارشد رجب طیب اردوغان تعیین شدند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی حکمی که در روزنامه رسمی کشور نیز به چاپ رسیده است مشاوران ارشد ریاست جمهوری و معاونین برخی وزارتخانه ها را تعیین کرده است که بر این اساس فجیر آلپتکین و ظفر چوبوکچو، به عنوان مشاوران ارشد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه معرفی شده اند.

  • امضای کافی برای تشکیل کنگره فوق العاده CHP جمع آوری شد

محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق بعد از انتخابات 24 ژوئن 2018 از یک هفته پیش شروع به جمع آوری امضا برای تشکیل کنگره فوق العاده حزب جهت برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس جدید حزب کرده بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده اینجه موفق به جمع آوری 634 امضا از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه برای برگزاری این کنگره شده است.

  • کنگره آمریکا در عدم تحویل F-35 به ترکیه به توافق رسید

مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به توافق رسیده اند که تا زمان ارزیابی جدید در روابط ترکیه – آمریکا از سوی وزارت دفاع این کشور، از تحویل هواپیماهای F-35 به ترکیه خودداری شود.

  • تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان:سازمان اطلاعات ملی ترکیه دست به جاسوسی در آلمان زده است

تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) که از آن به عنوان سرویس اطلاعات داخلی آلمان نیز یاد می شود در گزارش سال 2017 میلادی خود با اشاره به فعالیت های مختلف سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در کشور آلمان عنوان کرده است: میت در آلمان دست به جاسوسی های متعددی زده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha