آتش‌سوزی پوشش گیاهی بخش‌هایی از استان اربیل در پی حمله ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در پی حمله ارتش ترکیه به منطقه برادوست استان اربیل، بخشی از پوشش گیاهی این منطقه دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی ان. آر. تی گزارش داد که شماری از نظامیان ترکیه در منطقه برادوست و شیروان از توابع استان اربیل اقلیم کردستان، مستقر شده و اقدام به ایجاد پایگاه نظامی در این منطقه کرده و شب گذشته ارتفاعات این منطقه را هدف حمله موشکی قرار داده اند.

طبق خبر در پی حمله نظامیان ترکیه پوشش گیاهی این منطقه در مساحت وسیعی دچار آتش‌سوزی شده و سوخته است و این آتش هنوز ادامه دارد.

این آتش‌سوزی عمدتاً پوشش گیاهی کوه کویرته را از بین برده است.

ان. آر. تی، همچنین گزارش می دهد که ارتش ترکیه در این منطقه وارد عمق 10 کیلومتری خاک اقلیم شدە و اقدام به ایجاد پایگاه نظامی و سنگربندی کرده اند.

ارتش ترکیه از ماه مارس سال جاری میلادی، وارد خاک اقلیم کردستان شده و در برخی مناطق تا عمق 30 کیلومتری نیز پیشروی کرده اند و روزانه درگیری های شدیدی میان آنان و پ.ک.ک، روی می دهد و همزمان جنگنده های ارتش ترکیه روستاها و مناطق مرزی اقلیم را هدف حملات هوایی بی وقفه قرار می دهند.

مقامات اقلیم کردستان، حضور نیروهای پ.ک.ک، در خاک اقلیم را عامل این حملات عملیات نظامی ترکیه دانسته و خواهان خروج پ.ک.ک، از اقلیم برای توقف حملات ترکیه هستند.

کد خبر 73594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha