هشدار در خصوص دور ساختن صدر از روند تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده پیشین مجلس عراق در خصوص پیامدهای دور ساختن رهبر جریان صدر از روند تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی هشدار داد.

به گزارش کردپرس، جاسم محمد جعفر در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه اکنون تلاش هایی برای تشکیل هم پیمانی بین 5 ائتلاف شیعه در عراق جریان دارد، گفت: دور ساختن جریان صدر از روند تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی، پیامدهایی منفی خواهد داشت و از تشکیل دولت جدید عراق در آینده نزدیک جلوگیری خواهد کرد.

جعفر افزود: اکنون تلاش هایی برای هم پیمانی بین ائتلاف های شیعه الفتح، النصر، سائرون، الحکمه الوطنی و دولت قانون برای تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی جریان دارد، لذا دور ساختن جریان صدر از این هم پیمانی به ایجاد هرج و مرج سیاسی و تاخیر در تشکیل دولت جدید تا اوایل سال آینده میلادی خواهد انجامید.

وی به تلاش های برخی از احزاب سیاسی برای حل اختلافات بین نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و مفتدی صدر، رهبرجریان صدر برای تسریع در تشکیل دولت جدید عراق نیز اشاره کرد و گفت: درخواست صدر برای توقف گفتگوهای سیاسی در شرایط کنونی، روند تشکیل دولت را تا اوائل سال آینده به تاخیر خواهد انداخت.

کد خبر 73598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha