60 نفر که در چارچوب وضعیت اضطراری اخراج شدند دست به خودکشی زده اند

سرویس ترکیه - عمر فاروق گَرگَرلی اوغلو، نماینده کوچاعلی در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرده است: 60 تن از کسانی که در وضعیت اضطراری از کار اخراج شده و یا زندانی شدند دست به خودکشی زده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، عمر فاروق گَرگَرلی اوغلو، نماینده کوچاعلی در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با انتقاد شدید از تصویب قانون مبارزه با ترور بعد از دوران وضعیت اضطراری عنوان کرد: ما در اینجا بر روی طرحی سخن می گوییم که 3 سال وضعیت اضطراری در کشور را نهادینه خواهد کرد. در حالی که پیرامون این طرح سخن می گوییم به هر دلیلی که باشد از نقض 2 ساله قانون اساسی صحبتی به میان نمی آید. 2 سال است که در این کشور نقض شدید قانون اساسی صورت می گیرد. به چه دلیلی؟ زیرا تمام قوانینی که در چارچوب وضعیت اضطراری به تصویب می رسید خلاف قانون اساسی بود. زیرا بر اساس ماده 121 قانون اساسی ترکیه قوانینی که در چارچوب وضعیت اضطراری به تصویب می رسد باید به زمان، مکان و موضوع وضعیت اضطرای همخوانی داشته باشد ولی این گونه نبود. قوانینی تصویب می شد که گویا تا ابد به صورت مداوم ادامه خواهد داشت. هیچ پیشنهادی برای لغو این قوانین با لغو وضعیت اضطراری صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: من به عنوان یک عضو نهاد حقوق بشری 2 سال است که این روند را از نزدیک دنبال کرده و گزارش هایی تهیه کرده ام. سخنگوی نهادی بودم که در 2 سال اخیر بیشترین گزارش ها را از وضعیت اضطراری در ترکیه تهیه کرده است. با 2 هزار و 173 نفر مستقیم صحبت کرده ایم. 60 تن از انسان هایی که در وضعیت اضطراری از کار اخراج شده و یا زندانی شده اند دست به خودکشی زده اند. انسان ها برای رهایی از این جهنم نمی دانند چه کار کرده و خودکشی می کنند. ما در چنین وضعیتی چگونه می توانیم این شرایط را 3 سال دیگر تمدید کنیم؟ حقیقتا جنایت بزرگی در حال انجام است. من به نمایندگان حزب عدالت و توسعه پیامی دارم به وجدان خود رجوع کنید. آمار این 2 سال را نگاه کنید و اتفاقاتی که در 3 سال پیش رو رخ خواهد داد را پیش بینی کنید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha