تعیین شروط وزارت آموزش عالی اقلیم کردستان برای همکاری با دانشگاه‌های ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول روابط دانشگاهی با ایران در وزارت آموزش عالی اقلیم کردستان اعلام کرد که این وزارت خانه شروطی را در زمینه جذب دانشجو و کیفیت آموزش، برای همکاری با دانشگاه های ایران تعیین کرده است.

به گزارش کردپرس، نزاکت حسین در گفتگو با رادیو کردی زبان نوا، گفت که وزارت آموزش عالی اقلیم کردستان دانشگاه های دولتی سنندج و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را از لیست دانشگاه های معتبری که با آن ها همکاری می کند، حذف کرده است.

مسئول روابط دانشگاهی با ایران در وزارت آموزش عالی اقلیم کردستان، افزود که این تصمیم به دلیل نگرانی مسئولان آموزش این وزارت خانه در مورد شروط آسان پذیرش دانشجو و نیز کیفیت آموزش در این دانشگاه ها اتخاذ شده و در حال حاضر تصمیم گرفته شده که همکاری با دانشگاه ها با تعیین شروطی در زمینه های یاد شده از سرگرفته شده و این دانشگاه ها بار دیگر در لیست دانشگاه هایی که آموزش عالی اقلیم آن ها را معتبر می داند؛ قرار می گیرند.

وی اعلام کرد که تعیین این شروط برای همسانی بیشتر در شرایط پذیرش در دانشگاه های ایران با دانشگاه های اقلیم و نیز افزایش سطح کیفیت آموزش دانشجویان اقلیم کردستان در دانشگاه های ایران صورت گرفته است.

در حال حاضر همکاری های گسترده ای میان دانشگاه های ایران و اقلیم کردستان در زمینه تبادل دانشجو و استاد و نیز در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی وجود دارد و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است.

پیشتر نیز رسانه ها اقلیم کردستان گزارش دادند که استدلال اقلیم برای حذف دانشگاه های مذکور و تعیین شروط همکاری به رنکینگ دانشگاه معطوف بوده و با توجه به اینکه دانشگاه کردستان در اکثر نظام های رتبه بندی بین المللی دچار تنزل رتبه محسوس شده ، از لیست دانشگاه های معتبر حذف شده است.

کد خبر 73624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha