واکنش مقامات ترکیه به تهدیدهای ترامپ و معاونش

سرویس ترکیه – مقامات حکومت ترکیه به تهدیدهای ترامپ و معاون وی در خصوص احتمال تحریم ترکیه در صورت ادامۀ بازداشت کشیش آمریکایی واکنش نشان دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و مایک پنس معاون وی، مبنی بر وضع تحریم های شدید علیه ترکیه، اعلام کرد کشورش «تهدید از جانب هیچ کسی را تحمل نمی کند.»

چاوش اوغلو گفت: «هیچ کس به ترکیه امر و نهی نمی کند. ما تهدید را از جانب هیچ کس تحمل نمی کنیم. حاکمیت قانون برای همه است، بدون استثنا.»

ترامپ و پنس تقریباً همزمان به خاطر ادامۀ بازداشت کشیش آمریکایی اندرو برانسون در ترکیه، اگر چه به بازداشت خانگی تبدیل شده است، ترکیه را به وضع تحریم های بزرگ تهدید کردند.

ترامپ در حساب خود در توئیتر نوشت: «به علت مدت طولانی بازداشت کشیش اندرو برانسون، یک مسیحی خوب، مرد خانواده و انسان فوق العاده، ایالات متحده تحریم های بزرگی علیه ترکیه وضع خواهد کرد. او به شدت رنج می برد. این مرد بی گناه دین باید به زودی آزاد شود.»

پنس نیز گفت در صورتی که حکومت ترکیه برای آزادی سریع برانسون اقدام نکند «ایالات متحدۀ آمریکا تحریم های شدیدی علیه ترکیه وضع خواهد کرد.»

ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز به این تهدیدها واکنش نشان داد و گفت «زبان تهدید قابل قبول نیست.» وی ایالات متحده را به «اتخاذ موضع سازنده» دعوت کرد.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجۀ ترکیه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران به اظهارات ترامپ و پنس واکنش نشان داد و گفت: «ترکیه یک کشور مستقل و مقتدر با یک دموکراسی ریشه دار و نظم سیاسی است که برتری قانون را حفظ می کند. هیچ کس نمی تواند به ترکیه دستور دهد یا کشور ما را تهدید کند. زبان تهدید علیه ترکیه قابل قبول نیست.»

کد خبرنگار: 30103

بیشتر بخوانید:

معاون رئیس جمهور ایالات متحده: اگر کشیش آمریکایی آزاد نشود، ترکیه تحریم می شود

ترامپ ترکیه را به تحریم های بزرگ تهدید کرد

کد خبر 73644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha