تعداد اعضای PKK در آلمان افزایش یافته است

سرویس ترکیه - تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) در گزارش سال 2017 خود اعلام کرده است: حضور اعضا و طرفداران PKK در آلمان علی رغم این که از سال 1993 در این کشور ممنوع است ولی باز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) که از آن به عنوان سرویس اطلاعات داخلی آلمان نیز یاد می شود در گزارش سال 2017 میلادی خود بخشی را به حضور PKK در آلمان اختصاص داده و عنوان کرده است: حضور اعضا و طرفداران PKK در آلمان علی رغم این که از سال 1993 در این کشور ممنوع است ولی باز افزایش داشته است.

در این گزارش 358 صفحه ای که 16 صفحه آن به PKK اختصاص داده شده عنوان می شود: PKK در آلمان هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ قدرت در بین گروه های رادیکال خارجی اولین رتبه را به خود اختصاص داده است که همچنان موجودیت خود در این کشور را حفظ کرده است. تعداد اعضای PKK در آلمان نسبت به سال 2016 با افزایش 500 نفری به حدود 14 هزار و 500 نفر رسیده است و دلیل این افزایش نیز درگیری های جنوب شرقی ترکیه و در پی آن عملیات های ارتش آزاد سوریه – ارتش ترکیه به عفرینی بود که تحت کنترل مدیریت کرد شمال سوریه قرار داشت.

در این گزارش آمده است: PKK در سال گذشته از آلمان 14 میلیون یورو و از اروپا 25 میلیون یورو پول جمع آوری کرده است که بخش بزرگی از این پول با این عنوان جمع آوری شده است که در مبارزه با گروه تروریستی داعش خرج خواهد شد.

همچنین در این گزارش با ابراز نگرانی های از رادیکال تر شدن PKK و جوانان ملی گرای ترک در آلمان آمده است: جنگ اینترنتی میان این دو گروه و جبهه گیری های مختلف علیه یکدیگر در فضای مجازی افزایش پیدا کرده است. در این میان تعداد جوانان ملی گرای ترک در آلمان که از آنان با نام بوزقورت ها یاد می شود نیز 11 هزار و 500 تن گزارش شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha