تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد

سرویس ترکیه - فوآد اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره آزادسازی کشیش برانسون در ترکیه عنوان کرد: تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، فوآد اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره آزادسازی کشیش برانسون در ترکیه عنوان کرد: مخاطبان آمریکایی ما باید به تصمیمات دستگاه قضایی ترکیه که به نیابت از مردم این کشور حکم صادر می کنند، احترام بگذارند.

وی در پیامی که در شبکه مجازی توئیتر منتشر کرده بود نوشت: ترکیه یک کشور قانون مدار است و عدالت نیز برای همه یکسان است. تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد. مخاطبان آمریکایی ما باید به تصمیمات دستگاه قضایی ترکیه که به نیابت از مردم ترکیه حکم صادر می کنند، احترام بگذارند.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که دونالد ترامپ در پیام توییتری خود با اشاره به این موضوع عنوان کرده بود: «ایالات متحده به دلیل بازداشت طولانی مدت آندرو برانسون که یک مسیحی بزرگ، مرد خانواده و انسانی فوق العاده است تحریم های گسترده ای را علیه ترکیه اعمال می کند. این مرد با ایمان و بی گناه باید فورا آزاد شود.»

لازم به ذکر است دادگاه ازمیر ترکیه، حکم بازداشت آندرو برانسون، کشیش آمریکایی به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی جماعت گولن و PKK و همچنین جاسوسی را صادر کرده بود چند روز پیش با توجه به وضعیت جسمانی وی حکم این کشیش آمریکایی را به حبس خانگی تبدیل کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha