هشدار در مورد کاهش منابع آب زیرزمینی در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان-مدیرکل امور آب و منابع آبی اقلیم کردستان هشدار داد که منابع آب زیرزمینی در اقلیم کاهش یافته و با عدم مصرف صحیح و نبود راهکارهای مدیریتی، اقلیم با بحران کم آبی مواجه می شود.

به گزارش کردپرس، محمد امین فارس در گفتگو با سایت خبریSNN اعلام کرد که میزان مصرف آن در اقلیم کردستان از حد استاندارد آن بسیار فراتر بوده و به دلیل خشک سالی های پی در پی و مصرف بی رویه منابع آب شیرین در اقلیم رو به کاهش است.

مدیرکل امور آب و منابع آبی اقلیم کردستان، با هشدار در مورد کاهش منابع آب زیرزمینی در اقلیم کردستان پیش‌بینی کرد که اقلیم در صورت تداوم این روند،با بحران کمبود آب مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب بحرانی است که عراق و اقلیم را تهدید می کند؛ احداث سد بر روی رودخانه های مشترک از سوی کشورهای همسایه عراق را عامل دیگری در بروز کم آبی در عراق و اقلیم دانست.

همچنین گفت که استفاده از روش های قدیمی و سنتی در آبیاری و کشاورزی و زراعی و احداث چاه های غیرمجاز، نیز از دیگر عوامل هدر دادن منابع آبی در اقلیم کردستان است.

محمد امین فارس از وزارت اوقاف و آموزش و پرورش اقلیم خواست که با استفاده از امکانات خود در مساجد و مدارس اقدام به فرهنگ سازی مناسب و لازم در این زمینه کرده و از شهروندان بخواهند با مصرف درست مانع از هدر رفت منابع آبی شوند و تأکید کرد که دولت اقلیم نیز باید راهکارهای نوینی را برای مدیریت و حفظ منابع آبی به کار گیرد.

کد خبر 73666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha