5 مرداد، روز ملی کرمانشاه مظلوم

سرویس کرمانشاه - 5 مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده است.

5 مرداد 1367 روزی تاریخی برای ایران و جمهوری اسلامی بود. روزی که در آن خائنین به وطن قصد براندازی نظام مورد حمایت مردم را داشتند اما به اذن خداوند و با جانفشانی جوانان برومند وطن نقشه شان بر آب شد.

5 مرداد نه یک روز عادی بلکه روزی خاص در میان ملت ایران به ویژه مردم مرزدار و غیور کرمانشاه است، خطه ای از ایران اسلامی که همواره در طول تاریخ مرزبان کیان وطن بوده، دیاری که در جنگ تحمیلی اولین و آخرین گلوله به سمت آن شلیک شد.

غیور مردان و شیر زنان کرمانشاهی بارها اثبات کرده اند که حافظان آب و خاک و کیان این مملکت هستند و در مقابل هیچ متجاوزی کوتاه نخواهند آمد.

چند سالی است 5 مرداد را در تقویم به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری کرده اند تا رشادت های این مردم دلاور در خلال جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد هر ساله یادآوری شود.

اما از روز ملی کرمانشاه تنها یک نام در تقویم نصیب مردم این دیار شد زیرا هیچ گاه آنگونه که باید کرمانشاه در این روز ملی دیده نشد.

کرمانشاه با تمام پتانسیل های انسانی و طبیعی خود اکنون به بیکارترین استان ایران تبدیل شده است.

دیار سنگ و آب و آتش هم اکنون با معضلات ریز و درشتی روبروست که توان بروز قابلیت ها را از آن گرفته و به استانی تبدیل کرده که مردم آن با بیشترین چالش ها روبرو هستند.

نگین غرب ایران هم اکنون نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشور است تا به روزهای خوب خود بازگردد و همان شهری شود که روزگاری آن را استان پنجم می نامیدند.

اکنون که روزی را در تقویم به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری کرده اند لازم است مسئولان کشوری هم آن را بصورت ملی ببینند و نگاهی ویژه به آن داشته باشند.

کرمانشاه به واسطه مرز طولانی مشترک با کشور عراق و به عنوان تنها استان هم مرز با دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق دارای پتانسیل های بسیاری در بخش اقتصادی است که باید برای بهره گیری مناسب از آن برنامه ریزی درست و عملی انجام پذیرد.

رتبه ی اول بیکاری کشور زیبنده استانی نیست که بزرگترین مرز زمینی صادراتی را در ایران داراست. مرزی که سالیانه میلیون ها دلار کالا و خدمات از آن به کشور عراق صادر می شود اما کمترین سود آن به این استان می رسد.

کرمانشاه پر جمعیت ترین استان غرب کشور است که در مرکزیت استان های کردستان، ایلام، لرستان و همدان قرار دارد و همین امر موجب وجود پتانسیل های زیادی برای فعالیت های اقتصادی شده که برای استفاده از آن باید تدبیری اندیشیده شود.

کرمانشاه با دارا بودن امکاناتی نظیر بزرگترین فرودگاه منطقه، خطوط ریلی، راه های جاده ای مناسب و قرار گرفتن در کریدور جنوب به شمال غربی کشور می تواند به یکی از پیشرو ترین استان ها در بخش اقتصادی بدل شود اما متاسفانه هیچ گاه مسئولان با این نگاه به کرمانشاه توجه نکرده اند تا استانی با این همه پتانسیل دچار بزرگترین مشکلات اقتصادی و در نهایت اجتماعی شود.

5 مرداد روز ملی کرمانشاه مظلوم است، کرمانشاهی که مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به این دیار آن را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی نامیدند اما مسئولان اجرایی کشور هیچگاه آن را به مانند رهبری ندیدند.

در سال های اخیر نخبگان و اصحاب رسانه استان کرمانشاه برای رساندن درد دل های خود به رهبر و ولی خود از مسئولان مطالبه دیداری در 5 مرداد هر سال به عنوان روز ملی کرمانشاه با مقام معظم رهبری داشته اند که تا کنون عملی نشده است.

کرمانشاهیان می خواهند به مانند مردم استان هایی نظیر قم و آذربایجان شرقی هر ساله دیداری را با ولی فقیه خود داشته باشند تا این دیدار بتواند بارقه های امید را درد دل آنها زنده نگاه دارد.

امید است مردم دیار پهلوانان و قهرمانان میدان عزت و افتخار چه در جبهه های حق علیه باطل و چه در میادین ورزشی در آینده ای نزدیک علاوه بر دیدار با رهبر خود، شاهد کرمانشاهی آباد و بدون مشکل باشند.

یادداشت؛ میلاد ربیع زاده

کد خبر 73671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha