لغو وضعیت اضطراری یک فریب بود

سرویس ترکیه - فاطمه کورتولان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی با اشاره به لغو وضعیت اضطراری در ترکیه عنوان کرد: لغو وضعیت اضطراری یک فریب بود

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، فاطمه کورتولان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی با اشاره به لغو وضعیت اضطراری در ترکیه عنوان کرد: طرح این موضوع که وضعیت اضطراری در ترکیه لغو می شود یک فریب بود. وضعیت اضطراری در کشور با حالت ماندگار که در آن اختیارات بی حد و حصری به استانداری ها داده شده است ادامه دارد. استانداری ها حتی می توانند در ساعات مشخصی از شبانه روز قدم زدن در شهرها را نیز ممنوع کنند. حقوق هایی مانند راهپیمایی، تشکیل جلسات و تجمع های گوناگون که در قانون اساسی شناخته شده است بر اساس میل استاندارها برگزار یا لغو خواهد شد. در واقع زمینه ای به وجود آمده است که در آن استانداری ها بر اساس میل و تمایل خود عمل خواهند کرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: می دانیم که مدت زمان بازداشت ها را 48 ساعت کرده اند ولی در خصوص جرم هایی که از آن با عنوان جرم های جمعی {چندین جرم با هم} یاد می کنند این زمان 4 روز در نظر گرفته شده است و در موارد لازم به 12 روز هم افزایش پیدا می کند. زمانی این موضوع را هم در نظر بگیرید ما در کشوری زندگی می کنیم که به خاطر یک پیام توییتری می توان دستگیر شد و یک نماینده ملت در این کشور می تواند به راحتی دستگیر شود در آن صورت با اقدامات میلی استانداری ها می توان پی برد که تا چه اندازه آزادی های فردی در این کشور محدود خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha