توافق تبادل اسرا میان ترامپ و اردوغان: ترکیه تکذیب میکند، اسرائیل تأیید

سرویس ترکیه – مقامات ترکیه وجود هر گونه توافقی برای مبادلۀ برانسون و اوزکان میان اردوغان و ترامپ را رد می کنند، اما مقامات اسرائیلی تأیید کرده اند که چنین توافقی وجود داشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری احوال، پس از آن که واشنگتن پست در گزارشی ادعا کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیۀ نشست سران ناتو توافق کرده اند کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه و یک زن تبعۀ ترکیه در اسرائیل با هم مبادله شوند، ترکیه چنین توافق را تکذیب کرد اما مقامات اسرائیل آن را تأیید کردند.

ترامپ روز گذشته، پس از آن که کشیش اندرو برانسون از زندان به حبس خانگی منتقل شد، ترکیه را به تحریم های بزرگ تهدید کرد. واشنگتن پست علت این خشم ترامپ را دبه کرن اردوغان در معاملۀ مذکور عنوان کرد.

به نوشتۀ واشنگتن پست ترامپ روز 14 جولای در یک تماس تلفنی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است ابرو اوزکان را برای تبادل با برانسون آزاد کند. اوزکان روز بعد به ترکیه باز گردانده شد.

یک مقام اسرائیلی به رویترز گفته است تماس ترامپ با نتانیاهو و درخواست وی برای آزادی اوزکان صحت دارد. اما در مقابل، خبرگزاری آناتولی ترکیه از قول مقامات این کشور وجود چنین توافقی را انکار کرده است.

کد خبرنگار: 30103

بیشتر بخوانید:

علت خشم ترامپ از ترکیه: اردوغان در توافق مبادلۀ اسرا دبه کرد

واکنش مقامات ترکیه به تهدیدهای ترامپ و معاونش

معاون رئیس جمهور ایالات متحده: اگر کشیش آمریکایی آزاد نشود، ترکیه تحریم می شود

ترامپ ترکیه را به تحریم های بزرگ تهدید کرد

کد خبر 73678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha