مهمترین تحولات روز جمعه 5/5/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز جمعه 5 مرداد 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • ترامپ ترکیه را به تحریم های بزرگ تهدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر طولانی شدن بازداشت کشیش آمریکایی، ترکیه را به وضع «تحریم های بزرگ» تهدید کرد.

  • پاسخ معاون اول رئیس جمهور ترکیه به هشدارهای مقامات آمریکایی: تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد

فوآد اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره آزادسازی کشیش برانسون در ترکیه عنوان کرد: تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد

  • وزیر دادگستری ترکیه: پرونده کشیش برانسون روند قانونی خود را طی خواهد کرد

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه در یک پیام توئیتری، در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی در رابطه با آزادی کشیش برانسون آمریکایی عنوان کرده است: پرونده این کشیش آمریکایی روند قانونی خود را طی خواهد کرد

  • رجب طیب اردوغان: برخی به روابط ترکیه – روسیه حسودی می کنند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آفریقای جنوبی سفر کرده است پیش از دیدار با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ژورهانسبورگ عنوان کرده است: برخی به روابط ترکیه – روسیه حسودی می کنند.

  • تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV): تعداد اعضای PKK در آلمان افزایش یافته است

تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) در گزارش سال 2017 خود اعلام کرده است: حضور اعضا و طرفداران PKK در آلمان علی رغم این که از سال 1993 در این کشور ممنوع است ولی باز افزایش پیدا کرده است.

  • رئیس فراکسیون HDP در مجلس: لغو وضعیت اضطراری یک فریب بود

فاطمه کورتولان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی با اشاره به لغو وضعیت اضطراری در ترکیه عنوان کرد: طرح این موضوع که وضعیت اضطراری در ترکیه لغو می شود یک فریب بود. وضعیت اضطراری در کشور با حالت ماندگار که در آن اختیارات بی حد و حصری به استانداری ها داده شده است ادامه دارد.

  • نامه دنیز ناکی، بازیکن کرد تیم فوتبال آمد اسپور به مسعود اوزیل: کسانی که تو را شخصیتی میهنی می ببینند مرا تروریست می خوانند

دنیز ناکی کاپیتان تیم فوتبال آمد اسپور ترکیه که بعد از جنجال های فراوان و اتهامات مختلف در راستای همکاری و عضویت در گروه های تروریستی به 3 سال و 6 ماه دوری از مستطیل سبز و 273 هزار لیر جریمه نقدی محکوم شد در نامه ای به مسعود اوزیل بازیکن ترکیه ای الاصل تیم ملی فوتبال آلمان با اشاره به جنجال های به وجود آمده پیرامون عکسی که با رجب طیب اردوغان گرفته بود نوشته است: کسانی که از ترک بودن تو حمایت می کردند چرا کرد بودن مرا قبول نکردند؟ کسانی که تو را ملی – میهنی می ببینند چرا مرا تروریست نامیده اند؟

  • علت خشم ترامپ از ترکیه: اردوغان در توافق مبادلۀ اسرا دبه کرد

واشنگتن پست مدعی شد اردوغان و ترامپ در حاشیۀ نشست ناتو توافق کرده اند کشیش آمریکایی در ازای آزادی یک زن تبعۀ ترکیه که در اسرائیل بازداشت شده بود آزاد شود، اما به این توافق پایبند نبوده و باعث خشم ترامپ شده است.

  • شکایت آک پارتی از احمد شیک نماینده HDP

در پی حمله برخی نمایندگان حزب عدالت و توسعه به احمد شیک نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در صحن علنی پارلمان، حزب عدالت و توسعه به اتهام «توهین به حزب عدالت و توسعه، تهمت و انجام عمل مجرمانه» از وی به دادگاه آنکارا شکایت کرده است.

  • وزارت خارجه ترکیه ادعای مبادله زندانی های ترک و آمریکایی را تکذیب کرد

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در اظهاراتی ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن پست مبنی بر مبادله کشیش آمریکایی با ابرو اوزکان زن زندانی ترکیه ای در اسرائیل را تکذیب کرد

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha