۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
شبی بر برج رفاقت

سرویس کردستان- مراسم شب فرهنگی کردستان با حضور جمعی اعجاب انگیزی از شخصیت های سیاسی استان در برج میلاد تهران و با حضور جمع کثیری از فرهنگ دوستان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری کردپرس؛ سالیان مدیدی است که این دیار شاهد روابط سرد سیاسی، البته تا حدودی بوران وار کنشگرانی است که متاسفانه گاها به بهمنی سخت منجر شده است. بهمنی که تا به امروز نه تنها مردم رها شده به حال خودشان از آن لطمات بسیار دیده اند بلکه خود این مسببان گاه آگاه و گاه ناآگاه نیز از وجود آن بسی خسران دیده اند.

مبرهن است که برگزاری شبی فرهنگی آن هم با حضور جمعی از فعالان سیاسی استان که هر کدام به نوعی و در برهه ای باری بر دوش داشته و تعدادی دیگر نیز کماکان در حال حمل این بارند و شاید بتوان عنوان نمود که دینی بر سر این مردم دارند؛ که گذر زمان و اثر رقابت بر آنان چنین موثر شده است که به جان هم افتند و عنایت و رضایت مردم را در رقابت نکوهیده از هم بینند.

حال که بر اثر تلاش زمامدار استان چنین یمنی حاصل آمده است که آن قطب شمالگان در چرخ دوران برای یک شب هم که شده بر مدار استوا نزدیک آید و قطب جنوبگان را جنب خود جای دهد امری که کمتر کسی حتی می توانست تصور آن را داشته باشد. حتی اگر لبخندی تظاهر گونه نیز بر لب جاری شده باشد از کرامت این بهمن است. زیرا که فراموش نکرده ایم که چه دلسوزان و دوستان بسیاری به حل اختلافات این بزرگواران به کار شدند و در پایان در هیچ حاصل آمد.

نمی دانم که از بهر این قدرت این بهمن است که اختلافات سیاسی در کنار او رنگ باخته است و دیگر این کنشگران بهمن بی انصافی را بر یگدیگر رها نمی سازند یا این کنشگران خود به حبل المتین انسجام رسیده اند و یا شاید چون آن زاهد و یارش برفتند با خود کینه ها ببردند و سپهر سیاسی را با رحیل خود روشن تر کرده اند. شکی نیست بخشی از ان لبخندها، در کنار هم ایستادن ها، تحمل یکدیگرها و رفع اختلافات تصنعیست اما واقعیتی انکار نشدنی است که دیگر همچون سابق شاهد بروز آن چنان برخوردهای زننده ای نیستیم.

فارغ از انتقادات دغدغه مندانه ای که می توان بر نحوه این مراسم وارد نمود بی تردید لازم است محاسن این امر نیز به زبان جاری آید تا انصاف پایدار باقی بماند. امید است نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... با اتحاد و یکدستی در برابر مسائل استان ضمن حفظ جایگاه نقد منصفانه و دوری از نقد خصمانه راه را برای توسعه استان هموار نمایند و گفتمان توسعه محور در خور نیاز شهر و دیار خود را بیافرینند؛ که در تداوم این مجادلات بی ثمر، غیر از آن مدیر ترسان از فرود و خام کردار مسئول، کسی راضی نخواهد شد‌.

کد خبر 73730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha