هیئت اندیشه‌ورز ایلام برای حل مشکلات مردم پیش‌قدم شود

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز گفت: هیئت اندیشه‌ورز در همه عرصه‌ها برای حل مسائل و مشکلات مردم پیش‌قدم شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمد نوذری در نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز که با حضور نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان برگزار شد، عنوان کرد: حل مسائل اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی جامعه زمان بر است و نیازمند امید، انگیزه و حوصله‌ ی کافی است.

وی با بیان این که در این دوره در حل مسائل اجتماعی به سازمانهای مردم نهاد نگاه ویژه ای شده است، تصریح کرد: برای مبارزه جدی با آسیب های اجتماعی بایست مردم را در گیر موضوع کرد و در این میان نقش سازمان های مردم نهاد می تواند بی بدیل باشد.

او ضمن بررسی دو آسیب اجتماعی طلاق و خودکشی در استان ایلام، خاطرنشان کرد: امسال در استان ایلام برای اجرای 130 برنامه با 37 NGO قرارداد‌هایی به ارزش 550 میلیون تومان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه در این دوره در حل مسائل اجتماعی به سازمانهای مردم نهاد نگاه ویژه ای شده است، تصریح کرد: برای مبارزه جدی با آسیب های اجتماعی بایست مردم را در گیر موضوع کرد و در این میان نقش سازمان های مردم نهاد می تواند بی بدیل باشد.

تدوین سند توسعه اجتماعی ایلام، حلقه‌ی مفقوده توسعه استان

نوذری تدوین سند توسعه اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش مخاطرات زیست اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: پرواضح است که عدم تدوین سند توسعه اجتماعی حلقه مفقوده توسعه استان در گذشته بوده است که خوشبختانه امروز با همکاری اساتید دانشگاه در حال تدوین است.

وی با تأکید بر این که از هیئت اندیشه‌ورز انتظار داریم در همه عرصه‌ها برای حل مسائل و مشکلات مردم پیش قدم باشند، تصریح کرد: حل مسائل اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی جامعه تنها با کمک همه مخصوصا دانشگاهیان به‌عنوان اعضای اصلی اتاق‌های فکر قابل‌حل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه گسترده، حساس و خطیری است، عنوان کرد؛ کار کردن در این حوزه سخت و نتیجه‌گیری در آن نیازمند وقت و حوصله زیاد است اما داشتن امید و انگیزه کافی تنها راه غلبه بر موانع پیش رو در این مسیر پر پیچ و خم است.

به گزارش کردپرس، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در این نشست «مهدی زاده» معاون پژوهشی دانشگاه ایلام، «روندی» مدیرکل پزشکی قانونی استان، «ناصری فر» معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، «حسینی» رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان، «پورنجف» جامعه‌شناس، «کمربیگی» جامعه‌شناس، «موسی‌نژاد» عضو هیئت‌علمی دانشگاه و جامعه‌شناس، «محمدیان» معاون پژوهشی مرکز آسیب‌های اجتماعی و روانی دانشگاه علوم پزشکی استان، «ایار» روان‌شناس، «سپیدنامه» عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه ایلام و «قاسمی» عضو هیئت‌علمی و رئیس دفتر انجمن جامعه‌شناسی دانشگاه ایلام نظرات خود را درباره آسیب‌های اجتماعی استان بیان کردند.

کد خبر 73762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha