انتقاد شدید از عملکرد نمایندگان احزاب در پارلمان و شوراهای استانی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول روابط وزارت اوقاف اقلیم کردستان، با انتقاد از عملکرد نمایندگان احزاب کُرد در پارلمان و شوراهای استانی اقلیم گفت افرادی که به عنوان نمایندگان مردم انتخاب می شوند، باید از فعالیت و گرایش های حزبی فاصله بگیرند.

به گزارش کردپرس، مریوان نقشبندی در گفتگو با رادیو کُردی زبان نوا، به انتقاد از نحوه عملکرد نمایندگان احزاب اقلیم کردستان در پارلمان کردستان و شوراهای استانی اقلیم پرداخت و گفت که این نمایندگان از چارچوب وظایف حرفه ای و قانونی خود خارج شده اند.

مسئول روابط وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان، افزود که هر شخصی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می شود، باید از فعالیت ها و گرایش‌های حزبی خود فاصله گرفته و به انجام وظایف به عنوان نماینده بپردازد؛ اما در اقلیم کردستان آنان به جای انجام دادن وظایف قانونی، به پنهان ساختن اشتباهات و نواقص احزاب خود می پردازند و این شرایط فاجعه ای بزرگ به شمار می رود که در اقلیم وجود دارد.

نقشبندی با اشاره به اینکه در زمان جنگ داعش و تا سال 2015 بیش از 500 تن از شهروندان اقلیم کردستان به داعش پیوسته اند گفت که اکثریت این افراد کشته شده و برخی نیز خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده اند.

وی هشدار داد که در حال حاضر روند پیوستن به داعش متوقف شده؛ اما افراد دارای تفکر داعشی هنوز هم در اقلیم کردستان وجود دارند.

کد خبر 73835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha