اهداف ترامپ از مذاکره جدید با ایران

سرویس ایران-ترامپ به دنبال مذاکره جدید با ایران است و این را از طریق راهکارهای خصمانه دنبال می کند.

به گزارش کُردپرس، ترامپ بعد از توئیتی که علیه رئیس جمهور ایران منتشر کرد، با واکنش گسترده محافل سیاسی دنیا روبه رو شد و از سخنان روسای سایر کشورها، وزرای خارجه کشورهای مختلف و حتی از درون هیات حاکمه آمریکا دریافت که این ادبیات کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه جامعه جهانی را علیه آمریکا متشکل می‌کند.


حال اگر ترامپ صحبت از مذاکره را مطرح می‌کند، در حقیقت یک سیاست سلطه گرانه است، جمله‌ای که ترامپ گفته مبنی بر این است که آمریکا آماده مذاکره اساسی و اصلی با ایران است، این در حالی است که پیش از بیان این موضع، ترامپ گفته که برجام قراردادی وحشتناک است. با این 2 سخن ترامپ مشخص می‌شود که رئیس جمهور آمریکا برای تحقق 3 هدف، برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده است.


هدف اول آن‌ها این است که محدودیت‎‌های برجامی را بدون تاریخ کنند و بدون انقضا باشد، این در حالی است که محدودیت‌های ایران در برجام از 8 سال تا 25 سال است. هدف دوم آن‌ها این است که نفوذ منطقه‌ای ایران را به برجام ربط بدهند و بر آن مسیر مانع ایجاد کنند و هدف سوم آمریکایی‌ها این است که توان موشکی و دفاعی ایران را هم به برجام ربط دهند و آن را محدود کنند.

حال با این شرایط باید از خود پرسید،آیا ورود آمریکایی‌ها به این موضوع، فریب کارانه و زیاده خواهانه است یا آن که آمریکا به دنبال صلح می گردد؟

کد خبر 73854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha