هشدار در خصوص عواقب عدم شفافیت در برگزاری انتخابات پارلمان کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو مؤسس جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت هشدار داد که اقلیم کردستان در صورت عدم شفافیت در برگزاری انتخابات پارلمانی دچار بحران و بی ثباتی شدید می شود.

به گزارش کردپرس، انتخابات پارلمان کردستان تا دو ماه دیگر و در تاریخ 8 مهر /30 سپتامبر آتی برگزار می شود و در حالی که تمام احزاب اقلیم کردستان نام کاندیدهای خود برای شرکت در این انتخابات را رسماً اعلام کرده اند، یکی از نگرانی های آنان احتمال وقوع تقلب و نیز عدم شفافیت در این انتخابات است.

در این خصوص آرام قادر از اعضای مؤسس جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح معاون پیشین جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان، طی گفتگو با رادیو کردی زبان نوا، گفت که با وجود اینکه کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان تأکید می کند که لیست نام رأی دهندگان اقلیم را به صورت دقیق تهیه کرده، اما این لیست هنوز نواقص بسیاری داشته و نام های تکراری، نام آوارگان و نیز افراد فوت شده در آن وجود دارد و این مسئله صحت و سلامت انتخابات را زیر سؤال می برد.

وی با اشاره به اینکه هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت رسماً با ارائه طرحی به کمیسیون خواستار بازبینی و صلاح لیست رأی دهندگان شده است، افزود که عدم شفافیت در انتخابات پارلمان کردستان، عواقب بسیاری را برای اقلیم به دنبال خواهد داشت.

آرام قادر هشدار داد که اگر انتخابات پارلمان کردستان به خورت سالم و شفاف برگزار نشود، بدون شک موجب بی ثباتی و ناامنی در اقلیم می شود و بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کنونی اقلیم را تشدید می کند.

این در حالی است که هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت به همراه دیگر احزاب مخالف در اقلیم کردستان با تأکید بر اینکه در جریان برگزاری انتخابات مجلس عراق در اقلیم کردستان، تقلب و تخلفات بسیاری از سوی دو حزب حاکم اتحادیه میهنی و حزب دمکرات روی داده، بر عدم پذیرش نتایج آن پافشاری کرده و حاضر به گفتگو با این دو حزب نیستد و این مسئله اختلافات و تنش های داخلی در اقلیم کردستان به شدت افزایش داده است.

کد خبر 73861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha