استراتژی دمشق، تسلط بر مناطق تحت کنترل کردها قبل از حمله به استان ادلب

سرویس جهان- روزنامه هندو چاپ هندوستان دلیل تمایل بشار اسد برای مذاکره با کردها را اتخاذ تدابیری برای کنترل مناطق تحت کنترل کردها قبل از حمله نهایی به استان ادلب در شمال غرب کشور توصیف کرده است.

به گزارش کردپرس، کردهای سوریه که نزدیک به یک چهارم خاک این کشور را در کنترل خود دارند هیئتی را برای مذاکره با مقامات دولت مرکزی به دمشق اعزام کردند. کردها می گویند این سفر به دعوت دولت مرکزی انجام شده و ادامه خواهد یافت. از سوی دیگری، برخی رهبران کرد سوریه از احتمال همکاری با ارتش سوریه در مقابل گروه های شورشی بازمانده در سوریه که رد استان ادلب تمرکز شده اند، خبر داده اند.

گروه سردبیری روزنامه هندو چاپ هند که از سال 1880 چاپ می شود، در بخش نگاه سردبیری این روزنامه به تحلیل مذاکره میان کردهای سوریه و دولت مرکزی پرداخته است.

در این تحلیل هدف از مذاکره دمشق با کردها تسلط دوباره دولت مرکزی بر مناطق تحت کنترل کردها قبل از حمله نهایی به استان ادلب در شمال کشور عنوان شده است. روزنامه هندو در ادامه نوشته است با توجه به اعلام آمادگی کردها برای مقابله با شورشیان در ادلب، دمشق پس از تسلط بر مناطق کردنشین می تواند از نیروهای کرد در جنگ با شورشیان در ادلب استفاده کند.

در این تحلیل همچنین اشاره شده که با توجه به حضور آمریکا در مناطق کردنشین، دولت دمشق نمی تواند از طریق قوای قهریه این مناطق را بازپس گیرد اما با توجه به این که کردها خواهان تجزیه سوریه نبوده بلکه خواهان ایجاد خودمختاری هستند دولت سوریه می تواند با آنها به توافق برسد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 73974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha