استراتژی کُردها و دمشق در مذاکره

سرویس جهان- نیکولاس هراس بر این باور است که دمشق در پی زمان خریدن است و کردها نیز خواهان ادامه حضور آمریکا در سوریه تا زمان رسیدن به یک توافق از موضع قدرت هستند.

به گزارش کردپرس، کردهای سوریه هفته گذشته به دعوت دولت مرکزی سوریه هیئتی را برای مذاکره با مقامات دولت مرکزی به دمشق فرستادند. مقامات کرد سوریه که دور اول مذاکره را ارزیابی طرفین از یکدیگر و نشان دادن حسن نیت و اعتماد سازی توصیف کرده اند، گفته اند مذاکرات ادامه خواهد یافت.

نیکولاس هراس، پژوهشگر ارشد در مرکز نیو امریکن سکیوریتی معتقد است هم کردها و هم دولت دمشق بیگدار به آ ب نمی زنند و استراتژی هایی را در این مذاکرات پیروی می کنند.

وی بر این باور است دولت دمشق از مسئله تمرکززدایی که از سوی کردها مطرح شده، به عنوان تاکتیکی برای خریدن زمان در جهت قدرتمندتر کردن خود برای تسلط دوباره بر تمام مناطق تحت کنترل کردها استفاده خواهد کرد.

نیکولاس هراس در مورد حربه کردها در مذاکره با دمشق به روزنامه نشنال امارات گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکا خواهند خواست تا آنجا که ممکن است همچنان در سوریه باقی بمانند تا همچنان از موضع قدرت با سوریه مذاکره کرده و معامله بهتری با دمشق انجام دهند.

وی افزود: این که نیروهای کرد در برابر دسترسی دمشق به منابع آب، نفت و گندم مناطق تحت کنترل کردها، خواهان خودگردانی در مناطق کردنشین هستند قابل درک است.

این کارشناس آمریکایی افزود: بهترین کاری که دولت بشار اسد می تواند انجام دهد، مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه و تشویق کردن آنها به کار کردن با دولت مرکزی است و همزمان منتظر بماند تا این که آمریکا به ماجراجویی خود در سوریه خاتمه دهند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 74374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha