هفتمین جشنواره بزرگ موسیقی فولکلور و هه لپرکی در مریوان برگزار می شود

سرویس کردستان _ دبیر هفتمین جشنواره موسیقی فولکلور و هه لپه رکی مریوان گفت : این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ و آداب و سنت های کردی است و همچنین تقویت آنها در بین جوانان و نوجوانان است.

جلال راوند در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : برگزاری اولین جشنواره موسیقی فولکلور و هه لپرکی الی چهارمین دوره این جشنواره را بنده به تنهائی و بدون هیچ کمکی از مسئولان برگزار کرده ام که این روند در دوره های پنجم و ششم با اندکی تغییر شهرداری و اداره ورزش و جوانان قسمتی از برنامه ها را بر عهده گرفتند.
راوند افزود : این جشنواره با کم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود که میراث فرهنگی خود برگزار کننده جشنواره اتحاد و همبستگی قومی است که برای اولین بار در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود.
وی تصریح کرد : این جشنواره برای هفتیمن دوره در شهرستان مریوان برگزار می شود و تا دوره پنجم آن نیز در سطح شهرستانی بود اما با توجه به ظرفیت های موجود و با در نظر گرفتن تعهدات کاری که برای خود در نظر گرفته ایم به امید خداوند متعال امسال در حد وسیعتری برگزار می شود.
دبیر این جشنواره اظهار کرد : هفتمین جشنواره موسیقی فولکلور و هه لپرکی با حضور 9 تیم از سراسر کشور در دو روز یکم و دوم شهریورماه سالجاری در کنار دریاچه زریبار برگزار می شود.
مدیر این جشنواره نیز با اشاره به اهمیت حفظ آداب و سنت های قدیمی اظهار کرد : این جشنواره در راستای شناساندن هرچه بهتر موسیقی فولکلور و هه لپرکی به جوانان و نوجوانان و ترغیب این قشر از جامعه برای یادگیری آداب و سنت های قدیمی که پیشتر در بین مردم بوده است و امروزه کمتر مشاهده می شود.
حبیب کیانی خاطرنشان کرد : این جشنواره با شعار اتحاد و همبستگی قومی با حضور نه تیم از سراسر کشور برگزار می شود که مهمترین هدف این جشنواره ایجاد شور و نشاط در بین آحاد جامعه است.
کیانی با اشاره به انتشار فراخوان و بروشورهای این جشنواره در سراسر کشور بیان کرد : معرفی بیش از پیش فرهنگ و سنت های قدیمی شهرستان مریوان به مردم سراسر کشور و همچنین شناساندن جاذبه های گردشگری این شهرستان از دیگر اهداف این جشنواره است.
مدیر این جشنواره خاطرنشان کرد : این جشنواره با یاری مردم و برخی از مسئولان شهرستان مریوان با حضور 132 نفر در قالب 9 گروه از سراسر کشور در کنار دریاچه زریبار در روزهای پنجشنبه و جمعه یکم و دوم شهریورماه سالجاری برگزار می شود که مراسم اختتامیه آن نیز در سالن نشاط آموزش برگزار خواهد شد.
حبیب کیانی عنوان کرد : در این جشنواره به غیر از موسیقی فولکلور و هه لپرکی بازی های بومی محلی نیز برزگار خواهد شد که در کنار ان نمایشگاهی از صنایع دستی برگزار می شود و در پایان این جشنواره به گروه های شرکت کننده نیز به رسم یادبود لوح تقدیر و جوایزی اهداء خواهد شد.

کد خبر 74391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha