اردوغان برای درخواست کمک از برلین به آلمان می آید

سرویس ترکیه - روزنامه آلمانی برلینر تسایتونگ، با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آلمان نوشت: اردوغان برای درخواست کمک از برلین به آلمان می آید.

به گزارش کردپرس، روزنامه آلمانی برلینر تسایتونگ، با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آلمان نوشت: هیچ کس تمایلی ندارد ترکیه که به عنوان مهمترین منطقه حدفاصل اروپا و خاورمیانه به حساب می آید بی ثبات باشد. گویا وضعیت گروگان بودن افرادی مانند پیتر استویدنر، مشعله طلوع و دنیز یوجل به فراموشی سپرده شده است. در این دیدار نیز مسئله زندانی ها مطرح خواهد شد. اردوغان خواستار استرداد آن دست از کسانی خواهد بود که تحت عنوان کودتاچی به آلمان پناهنده شده اند. و در مقابل آن نیز به احتمال زیاد پیشنهاد آزادی 7 شهروند آلمانی که با اتهامات مختلف سیاسی آنها را زندانی کرده اند را مطرح خواهد کرد. ولی آلمان نباید پای چنین معامله ای بنشیند. زیرا ترکیه در آستانه یک بحران اقتصادی قرار گرفته است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر این که به کمک نیاز دارد به برلین می آید.

این روزنامه در ادامه با اشاره به این که وضعیت اقتصادی ترکیه تنها با زدودن تنش ها در روابط خارجی بهبود پیدا نخواهد کرد، عنوان کرده است: حکومت ترکیه با امید این که بتواند تورم را یک بار دیگر به زیر 10 درصد بکشاند پیش نویس جدید اقتصادی خود را ارائه کرده است. لیر ترکیه در برابر دلار از ماه ژانویه تا کنون نزدیک به یک سوم ارزش خود را از دست داده است. مرتبط کردن شرایط اقتصادی نامساعد ترکیه به تنش در روابط ترکیه – آمریکا تنها یک ساده انگاری خواهد بود. ترکیه مدت زمان طولانی است اقداماتی را انجام می دهد که سرمایه گذاران خارجی را به وحشت انداخته است. ترکیه ای که در زیر بار بدهی های کلان خارجی قرار دارد نمی تواند به کاهش ارزش لیر بی اعتنا باشد. در غیر این صورت وضعیت بانک ها و شرکت هایی که با ارز خارجی قبول بدهی کرده اند بسیار وخیم خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 74517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha