ترامپ تعرفه واردات فلزات از ترکیه را دو برابر کرد

سرویس ترکیه - دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر بالا می ‌برد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، در پی تنش ها در روابط آنکارا – واشنگتن بر سر مسئله کشیش برانسون و عدم موفقت هئیت مذاکره کننده ترکی که برای حل بحران به وجود آمده در روابط ترکیه – آمریکا به واشنگتن سفر کرده بود؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر بالا می ‌برد.

رئیس جمهور آمریکا در همین ارتباط در توییتر خود نوشت: همین حالا مجوز دو برابر کردن تعرفه فولاد و آلومینیوم از ترکیه را صادر کرده ام، همزمان با اینکه واحد پول آنها، {لیر ترکیه}، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما در حال افت است. اکنون نیز تعرفه واردات آلومینیوم از ترکیه به ۲۰ درصد و تعرفه فولاد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ترکیه با وضعیت بد اقتصادی روبه رو شده است و از انتخابات 24 ژوئن 2018 به بعد ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار 33 درصد کاهش پیدا کرده است. تنها روز گذشته ارزش ملی ترکیه با سقول شدیدی روبه رو بوده و در برابر دلار 14 درصد کاهش ارزش داشته است. شرایط به وجود آمده باعث شد تا رجب طیب اردوغان تحریم های آمریکا علیه ترکیه را یک جنگ اقتصادی بنامد.

روندی که با تحریم وزرای دادگستری و کشور ترکیه بر سر مسئله زندانی بودن کشیش برانسون آغاز و با شکست مذاکرات هیئت 9 نفره اعزامی به واشنگتن ادامه پیدا کرده بود اکنون با دور جدیدی از اعمال تحریم ها با افزایش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه ادامه پیدا می کند. روندی که اقتصاد ترکیه را با چالشی بسیار بزرگ روبه رو کرده و این کشور را در آستانه یک بحران اقتصادی قرار داده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 74545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha