واکنش رئیس دیوان محاسبات کشور به شایعه مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز

سرویس ایلام- رئیس دیوان محاسبات کشور که به استان ایلام سفر کرده است نسبت به شایعه مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز در کشور که این روزها در فضاهای مجازی به آن دامن زده شده است واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر عادل آذر با حضور در یک گفتگوی ویژه خبری در ایلام در این باره گفت: این روزها در رسانه ها و مطبوعات به این موضوع پرداخته می شود که سرنوشت عددی نزدیک به 9 میلیارد دلار ارز در کشور مبهم است.

دکتر عادل آذر افزود: در این باره به اطلاع مردم می رسانیم که دیوان محاسبات کشور یک نظارت دقیق، مستمر و برخط بر نظام ارزی کشور دارد و ما به عنوان دیوان محاسبات کشور به مردم اطمینان می دهیم که بنیان این خبر از اساس دقیق نیست و چنین چیزی اصلا در نظامات حسابداری ما معنا ندارد که این میزان ارز در حسابهای ما مبهم باشد یا ثبت و ضبط آن انجام نشده باشد و کل داستان این است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در ابتدای سال 97 تا 18 مردادماه امسال رقمی بالغ بر 18 و 8 دهم میلیارد دلار تأمین ارز برای ثبت سفارش واردات کالا داشته ایم که بخشی از آن واردات کالاهای اساسی بوده و بخشی هم نزدیک به 2 میلیارد دلار بابت دارو و تجهیزات پزشکی و بخش دیگری هم مربوط به کالاها سرمایه ای و مصرفی مورد نیاز بوده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: از این میزان 18 و 8 دهم ثبت سفارش کالا 9 و 2 دهم از سوی بانک مرکزی بابت کالاهای ذکر شده تخصیص ارز صورت گرفته است.

کد خبر 74658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha