آزادی عفرین یکی از اهداف گفتگو با دولت سوریه است

سرویس سوریه - محمد حسن علی، عضو شورای عالی مجلس دموکراتیک سوریه در اظهاراتی عنوان کرده است: آزادی عفرین یکی از اهداف گفتگو با دولت سوریه است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هاوارنیوز، محمد حسن علی، عضو شورای عالی مجلس دموکراتیک سوریه در اظهاراتی با رد شایعه واگذاری برخی مناطق شمال سوریه به دولت مرکزی این کشور گفت: برخی می ‌خواهند افکار عمومی را مشوش کنند اما هیچ معالمه‌ ای تحت هیچ شرایطی در مورد مناطق آزاد شده صورت نمی ‌گیرد. ما همواره بر راهکار گفتگوهای داخلی برای حل بحران سوریه تأکید داشته‌ ایم، وقتی که بشار اسد و ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای گفتگوی با نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه اعلام آمادگی کردند طرفین در مورد مسائل مربوط به خدمات عمومی در مناطق آزاد شده و راه اندازی نیروگاه برق سد طبقه که مورد نیاز مردم است با یکدیگر گفتگو کردند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: دولت مرکزی سوریه نیز یک سری قوانین ویژه مربوط به ادارات بومی سوریه را پیشنهاد کرد و تصمیم گرفت تا زمان رسیدن به چارەیابی عملی در رابطه با آن به گفتگوهای دو جانبه ادامه دهد. طرفین کمیتە های مشترکی برای پیگیری امور سد طبقه و خدمات عمومی و بهداشتی تشکیل داده‌اند که همچنان در حال گفتگو هستند.

حسن علی در ادامه سخنان خود، در رابطه با احتمال طرح موضوع سرنوشت عفرین در این مذاکرات نیز خاطرنشان کرد: هر دو طرف نیروهای ترکیه را اشغالگر می ‌دانند و هیچ جایگاهی برای ترکیه در آینده هیچ یک از مناطق سوریه قائل نیستند. آزادی عفرین یکی از اهداف گفتگو با دولت سوریه است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 74664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha