ایتالیا و اسرائیل بیشترین نفت  اقلیم کردستان را خریداری کرده اند

سرویس عراق ‌و اقلیم کردستان_ ایتالیا خریدار اصلی نفت اقلیم است، در مجموع این کشور تقریبا نزدیک به ۴۰%نفت اقلیم را خریداری می کند،

به گزارش کردپرس به نقل از «دراو میدیا»: جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا به بغداد و اربیل سفر کرد. در خلال گفتگوها درباره گسترش روابط بازرگانی و نظامی میان دوطرف ، موضوع نفت از داغترین و مهمترین روابط بازرگانی بین اقلیم و ایتالیا به شمار می رفت. بر این اساس از سال ۲۰۱۴ و آغاز انتقال نفت از اقلیم کردستان، ایتالیا خریدار اصلی آن بوده است.

به گزارش موسسه «روونبین» که در حوزه شفافیت قراردادهای نفتی فعالیت می کند، شرکت های نفتی با خرید ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه نفت اقلیم کردستان، خریدار اقلی نفت این اقلیم بوده اند. درکل نزدیک به ۴۰ درصد نفت اقلیم کردستان را ایتالیا می خرد. در ماه آگوست ۲۰۲۱ ایتالیا با خرید ۵۶ درصد نفت اقلیم بیشترین نفت اقلیم کردستان را خریداری کرده است. فروش نفت سه ماهه اقلیم کردستان به شرکت های ایتالیایی به شرح زیر است:

- ماه ژوئیه ۲۰۲۲ ایتالیا ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه به میزان ۳۸.۸ درصد از نفت اقلیم را خریداری کرده است.

- ماه آگوست ۲۰۲۲ ایتالیا ۳ میلیون بشکه به میزان ۲۶ درصد نفت اقلیم را خریداری کرده است.

- ماه سپتامبر ۲۰۲۲ ایتالیا ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه به میزان ۱۷.۷ درصد نفت اقلیم را خریداری کرده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش موسسه روونبین شرکت های رژیم صهیونیستی با خرید ۸ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه نفت اقلیم کردستان دومین خریدار بزرگ نفت این اقلیم به شمار می روند. نفت خریداری شده توسط شرکت های اسرائیلی طی سه ماه به شرح زیر است :

- ماه ژوئیه ۲۰۲۲ اسرائیل ۶۰۰ هزار بشکه به میزان ۴.۵ درصد از نفت اقلیم را خریداری کرده است.

- ماه آگوست ۲۰۲۲ اسرائیل ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه به میزان ۲۳.۱ درصد نفت اقلیم را خریداری کرده است.

- ماه سپتامبر ۲۰۲۲ اسرائیل ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه به میزان ۳۹.۳ درصد نفت اقلیم را خریداری کرده است.

کد خبر 40866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha