سومین جلسه دادگاه دمیرتاش و ثریا اوندر امروز برگزار شد

سرویس ترکیه - سومین جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها و سری ثریا اوندر، نماینده آنکارا در پارلمان ترکیه امروز در زندان سیلیوری برگزار شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، سومین جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها و سری ثریا اوندر، نماینده آنکارا در پارلمان ترکیه امروز در زندان سیلیوری برگزار شد و طرفین به دفاع از خود در برابر اتهامات وارد شده پرداختند.

صلاح الدین دمیرتاش، در خصوص اتهامات وارد شده به وی در این پرونده که مربوط به سخنرانی این سیاستمدار کرد ترکیه در جشن نوروز 2013 میلادی می باشد؛ گفت: این پرونده تفاوتی با سایر پرونده ها ندارد. من به قانون اساسی رجوع می کنم و باید قانون اساسی، اساس قرار گرفته شود. اکنون یک روند برخلاف قانون اساسی، قوانین و مصوبات مجلس در حال پیگیری است. رئیس جمهور ترکیه نمی تواند وارد روند کار مجلس شود. لغو مصونیت های قضایی ما به رئیس جمهور ترکیه عرضه شد. اصل مصونیت های قضایی در اینجا قتل عام شد. ما از مصونیت های قضایی به عنوان وسیله زرهی در سیاست استفاده نکردیم. در اینجا آشکارا برخلاف قانو،ن مصونیت نمایندگان لغو شده است و نمایندگان زندانی شدند. دستگاه قضا باید این روند را متوقف کند. با تبعیض آشکار و علنی علیه ما قانون اساسی ترکیه نقض شده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: به صورت بارز و آشکار نقض قانون اساسی در حال صورت گرفتن است. رهبر اپوزیسیون با این که معتقد بود خلاف قانون اساسی است ولی به آن "آری" گفت. ما قبل از هر چیزی باید قانون اساسی را محافظت کنیم. تمام این پرونده ها به خاطر سخنرانی های بنده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha