با ساز زدن نمی شود به مردم کرد خدمت کرد/ دمیرتاش حساب کارهایش را پس می دهد

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دیاربکر سفر کرده است در اظهاراتی ضمن حمله به دمیرتاش تهدید کرد که وی حساب کارهایش را پس خواهد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی NTV، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دیاربکر سفر کرده است در سخنرانی خود در میتینگ بلوار مهاباد دیاربکر با هدف قرار دادن صلاح الدین دمیرتاش، عنوان کرد: صلاح الدین دمیرتاش مسئول حوادث 6 – 8 اکتبر در ترکیه است. تاوان این کار را پرداخت خواهد کرد. ما می سازیم، حزب دموکراتیک خلق ها تخریب می کند، آنان برای تخریب این کشور اینجا هستند. مساجدمان را به آتش کشیدند، تخریب کردند، بمباران کردند، برج ساعت را تخریب کردند. شما انسان هایی هستید که حتی ترس را ترسانده اید و مرگ را کشته اید. انشاالله در 24 ژوئن برادران کرد من حساب تمام این ها را طلب می کنند. با ساز در دست گرفتن و ساز نواختن نمی توان به برادران کرد من خدمت کرد. هیچ کس برای کردها دنبال دولت نباشد دولت کردها جمهوری ترکیه است. ما با در نظر گرفتن این تفکر که کردها را به عنوان یک مشکل در نظر می گیرند می گوییم مسئله کردها وجود ندارد. زبان ترکی مان که به عنوان زبان رسمی به هیچ عنوان تغییر پیدا نکرده و همان گونه خواهد ماند هر چه قدر با ارزش است؛ زبان مادری کردی مان هم همان اندازه با ارزش است. حقوقی که به دست آورده اید به مانند شیر مادر حلالتان باشد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: قدر آرامش را مردم دیاربکر به خوبی می دانند. هیچ کدام از برادران کردمان تنها به دلیل کرد بودن در حقش هیچ اجحافی صورت نمی گیرد. نیروهای مسلح ترکیه برای آرامش منطقه هر کاری از دستشان برمی آید را انجام می دهند. دولت امروزه به گونه ای که در هیچ زمان نبوده در کنار ملت قرار دارد. ما نمی گوییم که "کردها وجود ندارند" ما شما کردها را به مانند هر کس دیگری درامنیت قرار داده ایم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 60600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha