آمادگی واشنگتن برای کمک به عراق در زمینه مبارزه با فساد و اشتغال‌زایی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سفارت آمریکا در عراق ضمن حمایت از حق مردم این کشور برای برگزاری گردهمایی های مسالمت آمیز، از آمادگی خود برای کمک در زمینه مبارزه با فساد و ایجاد فرصت های شغلی خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، سفارت آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ضمن تاکید بر این که از حق شهروندان عراقی برای برگزاری گردهمایی های مسالمت آمیز و بیان دیگاه های خود پشتیبانی می کند، اعلام کرد که از اظهار نظر دولت این کشور مبنی بر حفاظت از حق شهروندان در برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات نیز استقبال می کند.

این سفارتخانه در بیانیه خود با ابراز تاسف از کشته شدن برخی افراد در جریان تظاهرات اعتراض آمیز اخیر عراق، بر آمادگی خود برای پشتیبانی از مردم و دولت این کشور در تلاش های مربوط به اصلاحات اقتصادی، مبارزه با فساد مالی، ایجاد فرصت های شغلی و فراهم ساختن خدمات شایسته آنها نیز تاکید کرد.

یادآور می شود که استان های واقع در مرکز و جنوب عراق از اوایل ماه جاری میلادی شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات عمومی از جمله قطعی آب و برق، کمبود فرصت های شغلی برای شهروندان بیکار و همچنین فساد مالی در نهادهای دولتی هستند و در جریان آن نیز تاکنون 14 تظاهرکننده جان خود را از دست داده و 272 تن دیگر نیز به همراه 470 نیروی امنیتی زخمی شده اند.

کد خبر 63469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha