خبر مهم درباره حل اختلافات اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: اربیل و بغداد درباره لایحه بودجه به توافق نزدیک شده‌اند ،نماینده ائتلاف ‌دولت قانون هم اعلام کرد برای از بین بردن کامل اختلافات فی مابین به توافق نزدیک شده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی اعلام کرد: دو دولت مرکزی و اقلیم کردستان در راه رسیدن به توافقی همه جانبه برای رفع کامل اختلافات فی مابین نزدیک شده‌اند.
در این باره «احمد وطیفی» نماینده دولت قانون اعلام کرد: هماهنگی و توافق درباره لایحه بودجه در مراحل پایانی خود قرار دارد و خوشبین هستند به اینکه احزاب سیاسی در مجلس به توافق برسند و به مرحله اجرا برسد، و به آسانی تصویب شود.
نماینده ائتلاف دولت قانون اشاره کرد مواضع و تفاهمات مثبتی برای حل مشکلات معلق میان بغداد و اربیل وجود دارد و در چارچوب همین مذاکرات مجموعه‌ای از تفاهمات در راستای رفع اختلافات میان دو طرف بدست آمده است.
پیشتر «چیا تیمور» نماینده پارتی در مجلس عراق به رسانەهای عراقی گفته بود در مذاکرات اخیر میان دولت اقلیم وبغداد بر سر قانون نفت و گاز و سهم بودجه اقلیم و پایان دادن به اختلافات فی مابین توافقی موقت صورت گرفته است.
شب گذشته امید صباح دبیر هیئت وزیران اقلیم اعلام کرد: هیأت اعزامی دولت اقلیم کردستان در بغداد با «محمد شیاع سودانی» نخست وزیر عراق جلسه‌ای تشکیل دادند و درباره موضوع مشکلات معلق مانده میان اربیل و بغداد گفتگو کردند و به توافقی ابتدایی درباره لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ دست یافتند.
به دنبال انتشار این خبر وزارت دارایی دولت اقلیم اعلام کرد هیأت اقلیم که آوات جناب نوری ریاست آن را برعهده داشت جلسه‌ای با سودانی برگزار کرد که در این جلسه «دکتر فواد حسین» وزیر خارجه و «محمد فهیم »معاوت نخست وزیر و «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق و «طیف سامی» وزیر دارایی و «بنگین ریکانی» وزیر عمران و آبادانی حاضر بودند.

کد خبر 43312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha