نظامیان ارتش آلمان به طور کامل از پایگاه اینجرلیک ترکیه خارج شدند

سرویس ترکیه – بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع آلمانی، در پی بحران در روابط آنکارا – برلین نظامیان ارتش آلمان به طور کامل از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه خارج و به عمان منتقل شده اند.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به وزارت دفاع آلمان پس از تصمیم این وزارتخانه برای خروج نظامیان ارتش آلمان از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه، نزدیک به 250 نظامی ارتش آلمان به همراه جنگنده ها و تجهیزات نظامی که برای مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به ترکیه آمده بودند تماما از این پایگاه نظامی خارج شده و به عمان منتقل شده اند.

ارتش آلمان که ابتدا هواپیماهای سوخت رسانی ایرباس A3120 MRTT را از پایگاه اینجرلیک خارج کرده بود، سپس به خروج جنگنده های تورنادو از این پایگاه اقدام کرده و در آخر 6 هواپیمای جاسوسی به همراه نیروهای نظامی خود را از خاک ترکیه بیرون کشیده است.

لازم به ذکر است، بعد از آن که ترکیه اجازه دیدار به نمایندگان پارلمان آلمان از این پایگاه نظامی را صادر نکرد تنش ها میان آنکارا – برلین بالا گرفته و وزارت دفاع آلمان تصمیم به خروج کامل از این پایگاه نظامی مهم در مبارزه با داعش گرفته بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha