انتقاد معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان از تحریم هوایی سلیمانیه توسط ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون نخست وزیر اقلیم کردستان از اقدام دولت ترکیه در تحریم هوایی فرودگاه سلیمانیه انتقاد کرده و خواهان بازنگری در این تصمیم شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، طی روزهای گذشته، دولت ترکیه، حزب اتحادیه میهنی کردستان را که اداره و کنترل استان سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان را در اختیار دارد به همکاری با پ.ک.ک، متهم کرده و اعلام کرد که به این دلیل، حاضر به از سرگیری پرواز به فرودگاه سلیمانیه نیست.

این اقدام ترکیه واکنش قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان را به دنبال داشته و وی این موضع ترکیه در قبال سلیمانیه را مورد انتقاد قرار داد.

قباد طالبانی که خود از اعضای ارشد اتحادیه میهنی و فرزند جلال طالبانی دبیر کل فقید این حزب است، اعلام کرد که از سرگیری پروازهای میان فرودگاه های ترکیه و فرودگاه اربیل اقدامی بسیار مهم است، اما انتظار نمی رفت که دولت ترکیه تحت هر توجیه و عنوانی، میان دو استان اقلیم تبعیض و تفاوت قائل شود.

وی تأکید کرد که چنین اقدامی در جهت منافع سیاسی و اقتصادی و صنعت گردشگری ترکیه نیست و باید این تصمیم مورد بازنگری قرار گیرد.

در همین حال رئیس فرودگاه سلیمانیه نیز این اقدام ترکیه را سیاسی خوانده و خواهان موضع گیری هیئت وزیران اقلیم کردستان در قبال آن شد.

دولت عراق در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان تمامی پروازهای خارجی در فرودگاه های اقلیم کردستان را ممنوع اعلام کرده و در روزهای گذشته و با حصول توافقاتی میان اربیل و بغداد، این ممنوعیت پس از گذشت شش ماه، لغو شد.

کد خبر 56050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha