بهره برداری طرح توسعه بیمارستان شاهین دژ

سرویس آذربایجان غربی- با حضور وزیر بهداشت و درمان طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، طرح توسعه این بیمارستان در سال ۹۴ با زیربنای ۵۵۷۰ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آغاز شد و ۱۰۵ میلیارد تومان هم در سال های اخیر برای تجهیزات بیمارستانی و تامین نیروی انسانی آن هزینه شده است.‌

این بیمارستان با ۵۶ تخت در ۵ طبقه شامل بخش بستری، سی سی یو، آی سی یو، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی‌تی اسکن، سی اس آر و چهار اتاق عمل از پروژه های نیمه تمام سلامت است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است.

ساختمان قدیمی بیمارستان شهید راثی شاهین دژ با ۱۰۰ تخت و سه طبقه در سال ۷۳ راه اندازی شده و جنب ساختمان جدید این بیمارستان و متصل به آن قرار دارد.

با بهره‌برداری از ساختمان جدید تعداد تخت‌های بیمارستان شهید راثی به ۱۵۶ تخت افزایش یافت.

١٠٢ مصوبه برای توسعه شاهین دژ

استاندار آذربایجان غربی در بیست و دومین سفر استانی به شاهین دژ گفت: ١٠٢ مصوبه شامل ٨۹ مصوبه عمرانی و ۱۳ مصوبه اقتصادی تصویب شد که عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های اصلی و روستایی و طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی است.

محمدصادق معتمدیان در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با محوریت شهرستان شاهین دژ برگزار شد، اظهار کرد: عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت ها در بخش راه های اصلی و روستایی، طرح های آموزشی، درمانی و بهداشتی بوده و در بخش اقتصادی نیز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران به حوزه های کشاورزی و تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای توسعه شهرستان شاهین دژ اقدام خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده شهرستان شاهین دژ در حوزه های مختلف ادامه داد: شاهین دژ از توانمندی ها و پتانسیل های زیادی بویژه در بخش معدن برخوردار است که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز این شهرستان از آب و زمین کافی برای زراعت و باغبانی با رعایت الگوی کشت برخوردار است.

او با بیان اینکه شاهین دژ در بخش گردشگری نیز به دلیل آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری می تواند مورد توجه گردشگران و فعالان این حوزه قرار گیرد، افزود: این شهرستان از زیرساخت راه وضعیت مناسبی ندارد و چند طرح در این بخش به زودی شروع می شود که با توجه ویژه به حوزه های ارتباطی می تواند شاهد حضور بیشتر فعالان گردشگری در منطقه بود.

کد خبر 41957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha