اروپا در بوسنی مرد، در سوریه دفن شد

سرویس ترکیه- اردوغان از بی تفاوتی کشورهای اروپایی نسبت به وقایع سوریه و میانمار به تندی انتقاد کرد و گفت تمدن و ارزش های غربی نابود شده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتقاد از بی تفاوتی کشورهای اروپایی در قبال بحران انسانی در سوریه و میانمار، گفت تمدن اروپایی به پایان رسیده است، اروپا در بوسنی مرد و در سوریه دفن شد.

اردوغان در مراسم یادبود علی عزت بگویچ رئیس جمهور اسبق بوسنی و هرزگوین گفت: «اروپا در بوسنی مرد و در سوریه دفن شد. اجساد کودکان بی گناهی که دریا به ساحل می اندازد سنگ قبر تمدن غربی است. متأسفانه در هفت سال گذشته ارزش های کهن اروپایی توسط دارندگان همین ارزش ها نابود شدند.»

وی افزود: «کسانی که ددمنشی های انجام گرفته در بوسنی را ندیدند، نسبت به وحشیگری ها در راخین نیز کر و کورند. اگر چه زمانه و بازیگران عوض شده اند اما درد و رنج ادامه دارد، زیرا امپریالیست های خون آشام به بهره برداری خود ادامه می دهند. میان آنچه 25 سال پیش در بوسنی روی داد و آنچه امروز در سوریه شاهد آن هستیم، چه تفاوتی وجود دارد؟»

اردوغان تاکید کرد: «به گفتۀ علی عزت در این روزهای دشوار، نه فریاد‌ دشمنان بلکه سکوت دوستان خود را به یاد خواهیم آورد. اروپا را به عقل سلیم فرا می خوانیم. نژاد پرستی و اسلام هراسی برای شما سودی نخواهد داشت. ترکیه به اتحادیۀ اروپا نیازی ندارد بلکه آنها به ما نیاز دارند. برای اینکه اروپا به آرامش برسد باید ترکیه به عضویت کامل این اتحادیه در آید. ترکیه از اصول خود عدول نخواهد کرد. ترکیه اسیر تهدید‌ها نمی‌شود. ترکیه یک روز میوۀ صبر خود را خواهد چید.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 46964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha