بررسی راه‌حل سیاسی بحران‌های منطقه در دیدار وزیر خارجه عراق و نماینده پوتین

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه تلاش های در جریان در راستای ایجاد راه حل سیاسی برای بحران های کنونی منطقه را بررسی کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز، دفتر اطلاع رسانی محمدعلی حکیم، وزیر امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در شهر بغداد، پایتخت این کشور با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حکیم و لاورنتیف در دیدار خود روابط میان عراق و روسیه و راه های فعال سازی مسائل مورد توافق در نشست اخیر کمیته مشترک دو کشور در شهر بغداد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه همچنین به بررسی تلاش های در جریان در راستای ایجاد راه حل های سیاسی برای بحران های کنونی منطقه و رایزنی در رابطه با چگونگی تعامل با مسائل مختلف و چالش های منطقه ای پرداختند که بغداد خواهان ایجاد راه حل های پایدار برای آنها با هدف تقویت ثبات می باشد.

حکیم در دیدار با لاورنتیف ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از روابط میان عراق و روسیه در زمینه های مختلف از طریق چارچوب های متنوع رایزنی و همکاری مشترک، تمایل بغداد برای ادامه و افزایش پشیبانی مسکو از تلاش های در جریان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توسعه را نیز بیان کرد.

کد خبر 112352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha