نوری مالکی: حزب الدعوه خواهان برقراری روابط مستحکم میان بغداد و اربیل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیرکل حزب الدعوه اسلامی بر تمایل این حزب به برقراری روابط سیاسی مستحکم میان دولت عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر کنونی ائتلاف دولت قانون شامگاه یک شنبه پاسخ به پیام تبریک مسرور بارزانی، نخست وزیر جدید اقلیم کردستان به مناسبت برگزاری کنگره عمومی حزب الدعوه اسلامی و انتخاب دوباره وی به عنوان دبیرکل حزب را منتشر کرد.

نوری مالکی در پیام خود خطاب به مسرور بارزانی نوشته است: با خوشحالی و قدردانی، پیام شما به مناسبت برگزاری هفدهمین کنگره عمومی حزب الدعوه اسلامی و انتخاب دوباره ما به عنوان دبیرکل حزب را دریافت کردیم و از احساسات خوب موجود در محتوای پیام، تشکر و قدردانی می کنیم.

دبیرکل حزب الدعوه در ادامه پیام خود نیز ضمن تاکید بر تمایل شدید این حزب به برقراری روابط سیاسی مستحکم و پایدار با جریان های ملی گرا در عراق، خاطر نشان ساخت که به دنبال تحکیم و تثبیت فضای مثبت حاکم در شرایط کنونی در راستای بازتاب مثبت آن بر رابطه میان دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان هستند.

این در حالی است که نخست وزیر جدید اقلیم کردستان روز یک شنبه به مناسبت برگزاری هفدهمین کنگره عمومی حزب الدعوه اسلامی در کربلای معلی و انتخاب دوباره مالکی به عنوان دبیرکل این حزب، پیام تبریک فرستاده و در آن ابراز امیدواری کرده بود که این مسئله در سایه فضای مثبت حاکم کنونی، عاملی برای آغاز یک دوره جدید در روابط با اقلیم کردستان باشد.

نخست وزیر اقلیم کردستان در پیام خود در این باره آورده بود: امیدواریم حزب الدعوه در تحکیم و تثبیت این فضا در راستای بازتاب مثبت آن بر رابطه میان اربیل و بغداد در بلندمدت و تحقق شکوفایی در سراسر عراق نقش آفرینی کند.

یادآور می شود که اعضای حزب الدعوه اسلامی در هفدهمین کنگره عمومی حزب با حضور بیش از 350 عضو، بار دیگر مالکی را به عنوان دبیرکل آن انتخاب کردند تا وی که نخستین بار در ماه مه سال 2006 میلادی متصدی منصب دبیرکلی شده، همچنان به فعالیت در این منصب ادامه دهد.

کد خبر 123948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha