حاشیه های تقلب در کنکور آذربایجان غربی / آموزش و پرورش سکوت کرده است

سرویس آذربایجان غربی- خبر احتمال تقلب فرزند یکی از مسئولان آذربایجان غربی در میاندوآب با همکاری چند دبیر استانی به شیوه به کار گیری وسایل هوشمند، تا کنون از سوی آموزش و پرورش استان تایید یا تکذیب نشده است.

به گزارش کردپرس، روز دوشنبه (24 تیر) یادداشتی به نام «تقلب کنکوری دختر یکی از مسئولان میاندوآبی با همکاری پدر» در سایت تابناک به قلم "ابوذرغلامنژاد" منتشر شد. یادداشتی که خبر از احتمال تقلب فرزند یکی از مسئولان آذربایجان غربی در میاندوآب با همکاری چند دبیر استانی به شیوه به کار گیری وسایل هوشمند، می دهد.

در این یادداشت آمده است؛ بر اساس شنیده ها دختر یکی از مسئولان شهر میاندوآب با همکاری پدر خود و چند معلم در آزمون کنکور سراسری به شیوه ای مدرن و با استفاده از بستر اینترنت دست به تقلب زده اند که خوشبختانه این امر در سر آزمون توسط برگزار کنندگان و مراقبان تشخیص داده شده و از ادامه امتحان آن دختر جلوگیری به عمل آمده است.

غلامنژاد در ادامه می نویسد؛ طبق شنیده ها ماجرا از این قرار بوده که دختر یکی از مسئولان شهری به نام آقای (س.ح) از طریق اسمارت واچ (ساعت هوشمند) در سر جلسه آزمون کنکور که در شهرستان ملکان حضور یافته بود از صفحه سوالات تصویر می گرفته و آن را به تیم چند نفره ای که تعدادی از آنها نیز از معلمان شهر بوکان بوده و در هتل صدرای این شهر مستقر بودند ارسال می نموده است. به گفته برخی از افراد این دختر خانم به بهانه حالت تهوع داشتن دو سه بار به سرویس بهداشتی محل آزمون مراجعه می کند که این امر و توجه بیش از اندازه اش به ساعت مچی(هوشمند) مراقبان و برگزار کنندگان را به شک وا داشته و باعث پی بردن به ماجرا شده اند.

تا کنون آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این خصوص اعلام نظر نکرده است. به هر روی کنکور 98، یک آزمون جنجالی بود که به دستگیری یک باند فریبکار تقلب در کنکور هم منجر شد.

در این باند افرادی با فریبکاری دستگاه‌هایی را به برخی متقاضیان کنکور فروخته بودند و ادعای دسترسی به سوالات کنکور را داشتند، اما پیش از اینکه بتوانند کاری انجام دهند دستگیر شدند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور درباره دستگیری باند تقلب در کنکور اظهار داشت : این باند قبل از اینکه بتواند کاری انجام دهد، کشف و دستگیر شده است.

وی تاکید کرد: چارچوب حفاظت از سوالات کنکور آهنین است و به هیچ وجه سوالی به خارج درز نمی‌کند. برخی متقاضیان کنکور فریب خورده بودند و فریب‌کاران دستگاه‌هایی به آن‌ها فروخته بودند که از آن طریق به آن‌ها تقلب برسانند، در حالی که هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور نداشتند.

کد خبر 124097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha