معرفی MHP به عنوان حزب مخالف کردها یک خیانت بزرگ است

سرویس ترکیه - دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نگاه این حزب به کردها عنوان کرد: ارزیابی MHP به عنوان حزبی که مخالف کردها است و یا معرفی این حزب به عنوان حزب مخالف کردها خیانت و توهین بسیار بزرگ به تاریخ، اجداد، وطن و ملت ترکیه است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه حریت، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نگاه این حزب به کردها عنوان کرد: ارزیابی MHP به عنوان حزبی که مخالف کردها است و یا معرفی این حزب به عنوان حزب مخالف کردها خیانت و توهین بسیار بزرگ به تاریخ، اجداد، وطن و ملت ترکیه است. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر سابق ترکیه با بیان این که ائتلاف حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) با MPH باعث از دست دادن آراء کردها شده است تفرقه اندازی و حدنشناسی است. این زبان، زبان تجزیه طلبی است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ملت ترکیه این ها را به خوبی می شناسد. به کابوس استراتژی در ترکیه {اشاره به سیستم پارلمانی} دیگر به هیچ عنوان برنخواهیم گشت. ترکیه یک بار دیگر در معرض مدیریت احمد داوود اوغلو قرار نخواهد گرفت. ما از ائتلاف جمهور محافظت خواهیم کرد. سیستم ریاست جمهوری در ترکیه کشور را به آینده ای درخشان خواهد برد. ما به اهداف 2023 خود قطعاً دست پیدا خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha