«آیین سرو» نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دانش آموزی به میزبانی ایلام

سرویس ایلام - رئیس حوزه هنری استان ایلام در گفتگو با کردپرس از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دانش آموزی به میزبانی این استان ویژه گرامیداشت مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدعلی قاسمی اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دانش آموزی در استان ایلام به همت حوزه هنری ایلام و با همکاری اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

مدیر حوزه هنری استان ایلام یادآور شد: این جشنواره در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه برگزار می شود و هر آموزشگاه می تواند گروه نمایشی به تعداد حداکثر ۵ نفر را در این جشنواره شرکت دهد.

وی با بیان اینکه هر آموزشگاه می تواند تنها یک اثر را به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خود ارائه دهد، ابراز کرد: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره ۳۰ دی ماه سال جاری است.

قاسمی، سبک زندگی، ساده زیستی، رشادت و مقاومت، مردم داری، دفاع از مظلومان جهان، مدیریت جهادی را از محورهای آثار ارسالی به این جشنواره عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی هر شهرستان می بایست اسامی گروه و متن نمایشنامه خود را به اداره تبلیغات اسلامی محل سکونت خود ارائه دهند.

مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به اینکه داوری آثار هر شهرستان با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان و حوزه هنری انجام می شود، افزود: گروه های اول تا سوم این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و جایزه گروه های اول تا سوم به ترتیب ۱۰ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان و ۳ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با دبیر جشنواره با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۴۲۷۲۷۰ تماس حاصل کرده و یا به ادارات تبلیغات اسلامی هر شهرستان و مدیریت حوزه هنری استان ایلام مراجعه کنند.

کد خبر 22919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha